عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۳۱۱
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
همزمان با سالگرد شهادت آیت‌الله شهید دکتر سیدمحمد بهشتی
مستند پرتره «آن پنجاه و سه سال»، ‌ با موضوع سیره و زندگی آیت‌الله شهید دکتر سیدمحمد بهشتی به مناسبت سالروز شهادت ایشان رونمایی می‌شود.
عقیقمستند پرتره «آن پنجاه و سه سال»، ‌ با موضوع سیره و زندگی شهید دکتر محمد بهشتی از بدو تولد تا شهادت توسط دانش اقباشاوی کارگردان فیلم سینمایی «تاج محل» ساخته شده است و جمعه6 تیرماه به مناسبت سالروز شهادت دکتر بهشتی در قطعه هفتاد و دو تن در بهشت زهرا(س) با حضور مسولان و خانواده شهدای هفتم تیر رونمایی می‌شود.

بنا بر این گزارش، «آن پنجاه و سه سال» یک مستند پرتره 10 دقیقه‌ای است و ساخت آن حدود 15 روز به طول انجامیده و زندگی شهید بهشتی را با ساختاری مستند و شاعرانه روایت می‌کند.

همچنین کلیپی دیگر با موضوع «دیدگاه ها»، «مواضع» و «اندیشه‌های» شهید بهشتی توسط همین گروه در دست ساخت است که هر دو اثر به سفارش بنیاد نشرآثار و اندیشه های شهید بشتی ساخته می‌شوند.

بنا بر این گزارش دانش اقباشاوی کارگردان و نویسنده این کار است، حسن پورشیرازی گویندگی گفتار متن را به عهده داشته و احسان شیبانی تصویربرداری و تدوین آن را انجام داده است.

ابراهیم کریمی هماهنگی تولید این کار را انجام داده سپیده راستی فر برنام زیر و تدوین در استدیو زیتون سبز انجام شده است، همچنین کار صدای این اثر در استدیو جوزان فیلم انجام شده است.

دانش اقباشاوی پیش از این فیلم بلند «تاج محل» را در سال 1391 ساخته  است که جایزه طلایی بهترین فیلم جهان اسلام را در سال 2013 از جشنواره فیلم مالزی دریافت کرده است.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین