عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۲۹۳
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۴
مراسم رونمايي كتاب «بيداري اسلامي» توسط معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

عقیق:حجت‌الاسلام و‌المسلمين سيد جلال حسيني در حاشيه اين مراسم عنوان كرد: در راستاي تبيين منويات رهبر انقلاب اسلامي و با عنايت به نقش محوري حرم امام رضا (ع)، مسائل اساسي جهان اسلام همواره مورد توجه بوده است. به همين منظور با حضور گسترده زائران عرب زبان در حرم مطهر رضوي به ويژه در فصل تابستان، سلسله نشست‌هايي تخصصي با موضوع بيداري اسلامي در بنياد پژوهش‌هاي اسلامي و دانشگاه علوم اسلامي رضوي برگزار مي‌شود.

وي اظهار داشت: اين سلسله جلسات و نشست‌هاي تخصصي، با حضور حضرات آيات آصفي، ولايتي، اختري، اراكي و كعبي تحت عنوان كلي «جهان اسلام در عصر حاضر در سايه سيره معصومين (ع) » برگزار شد كه اين سخنراني‌ها و جلسات در قالب كتابي با عنوان «بيداري اسلامي» پياده سازي و توسط حضرات آيات كعبي و كوراني ارزيابي علمي شده است.

حسيني با اشاره به اينكه اين كتاب از كارهاي ابتكاري و جديد است، گفت: اين كتاب كه چكيده سخنراني‌ها و نشست‌هاي تخصصي ويژه عرب زبان‌ها است و در شمارگان
۵ هزار نسخه و با رويكرد تبيين بيداري اسلامي، تهيه و مطالب آن در اختيار علاقمندان و زائران غير ايراني قرار گرفته است.

دبير شوراي عالي فرهنگي آستان قدس رضوي عنوان كرد: يكي از موضوعات مهم در جهان اسلام، بيداري اسلامي‌است كه در سال‌هاي اخير مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامي قرار گرفته و ايشان در هر فرصتي به تبيين و تشريح آن پرداخته‌اند.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین