عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۲۵۸
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۲
مديركل عتبات سازمان حج و زيارت با اشاره به فرا رسيدن ماه مبارك رمضان، از خالي شدن عتبات عاليات از حضور زائران ايراني خبر داد و زمان اعزام مجدد زائران كشورمان به عراق را از نيمه دوم ماه رمضان اعلام كرد.

عقیق:محسن نظافتي،  از توقف اعزام زائران عتبات از اول ماه رمضان خبر داد و گفت: باتوجه به نزديك شدن ايام با بركت ماه رمضان و به منظور استفاده هر چه بيشتر زائران از اين ماه معنوي، به مدت ۱۵ تا ۲۰ روز، اعزام زائران به عتبات متوقف شد.

وي افزود: با توجه به اينكه بسياري از هتل‌هايي كه در عراق مورد استفاده زائران ايراني قرار مي‌گيرد نياز به تعمير يا بازسازي دارد هر ساله سازمان حج در مدتي كوتاهي اعزام كاروان را متوقف مي‌كند تا فرصتي براي بازسازي و سم پاشي هتل‌هاي محل اقامت زائران ايراني در عراق فراهم شود.

مديركل عتبات سازمان حج و زيارت افزود: با نزديك شدن به ماه رمضان عمليات عتبات پايان يافت و روز شنبه آخرين زائران به ميهن اسلامي ايران باز گشتند و ديگر زائري در عراق حضور ندارد؛ البته پروازها براي انتقال گروه‌هاي خارج از سازمان حج و زيارت در حال انجام و مرزها هم باز است.

آغاز اعزام‌هاي عتبات از نيمه دوم ماه رمضان

نظافتي تأكيد كرد: سازمان حج و زيارت تا نيمه دوم ماه رمضان اعزامي به عتبات نخواهد داشت و از نيمه دوم بنا به درخواست استان‌ها گروه هايي اعزام مي‌شوند كه پيش بيني مي‌كنيم از نيمه دوم ماه رمضان اعزام مجدد زائران با شيب ملايم ادامه خواهد يافت.

وي خاطرنشان كرد: فرصت
۱۵ تا ۲۰ روزه توقف اعزام‌هاي عتبات براي بازسازي هتل ها، ناوگان حمل و نقل و بهينه سازي تغذيه زائران در كشور عراق در نظر گرفته شده است تا ميزان رضايت زائران افزايش يابد.

مديركل عتبات سازمان حج و زيارت ادامه داد: در اين مدت نكات مورد نياز به صورت مكتوب به شركت‌هاي عراقي و ايراني طرف قرارداد اعلام و از آنها خواسته مي‌شود كه تغييرات و اصلاحات لازم به سرعت اعمال شود.

وي البته مدت
۱۵ تا ۲۰ روز را براي بازسازي هتل ها، ناوگان حمل و نقل و بهينه سازي تغذيه زائران كافي ندانست و گفت: اين مدت در مقايسه با زمان ۴ ماهه كه با پايان يافتن عمليات عمره در نيمه دوم ماه رمضان ايجاد و براي برنامه ريزي مجدد فرصت مناسبي فراهم مي‌شود، بسيار كوتاه است.

امكان
۲۱ روزه شدن سفر زيارتي عتبات در ماه رمضان

نظافتي درباره امكان
۲۱ روزه شدن سفر زيارتي عتبات عاليات در ماه رمضان نيز توضيح داد: در برخي سالها امكان ۲۱ روزه شدن اين سفر زيارتي گذاشته شد به اين صورت كه زائران ۱۰ روز در نجف اشرف و ۱۰ روز نيز در كربلا حضور يابند، اما مردم از اين طرح استقبال نكردند.

وي در پايان آمار نهايي اعزام زائران ايراني به اماكن مقدسه كشور عراق از
۲۱ اسفندماه سال گذشته تا ۳۱ خردادماه امسال را ۲۸۵ هزار نفر اعلام و ابراز كرد: پيش بيني ما براساس ثبت نام‌ها اعزام ۳۲۰ هزار نفر بود كه تعدادي با توجه به شرايط كشور عراق انصراف داده بودند.


منبع:حج

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین