عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۲۴۰
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران:
حجت الاسلام امرودی در آئین افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن با اشاره به فرار رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: ۲۲ بوستان قرآن از ششم تیرماه در تهران راه اندازی می شود.
عقیقحجت الاسلام میثم امرودی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری در آئین افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با بیان اینکه قرآن شفاعت و نور برای انسان های پذیرنده است، اظهارداشت: خرسندیم در آخرین روزهای ماه شعبان بیست و دومین نمایشگاه قرآن را ممتازتر و متفاوت تر از گذشته در حال افتتاح هستیم که برای نخستین بار با مشارکت شهرداری تهران در باغ موزه دفاع مقدس دایر شده است.


وی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه نخستین اقدام مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران پس از امضای تفام نامه میان این دو نهاد است، گفت: غرفه های این نمایشگاه نسبت به سال گذشته با 40 درصد رشد روبرو شده است.


حجت الاسلام امرودی با برشمردن ویژگی های این نمایشگاه نسبت به سال های قبل افزود: نمایشگاه امسال دارای 5 ویژگی متفاوت با سال های قبل از جمله دارا بودن دو سالن آمفی تئاتر برای نمایش فیلم های قرآنی، وجود گالری مسقف برای نمایش آثار هنری، وجود مسجد جامع خرمشهر برای برپایی محافل قرآنی، حضور 9 شهید والا مقام دفاع مقدس و وجود فضای مفرح و باز برای بهره گیری خانواده ها در شب های ماه مبارک رمضان است.
 

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه نمایشگاه امسال از لحاظ دسترسی نزدیک به دو ایستگاه مترو شهید حقانی و شهید همت است، گفت: 4 هزار پارکینگ برای نمایشگاه امسال پیش بینی شده است و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز راهکارهایی برای کنترل ترافیک خیابان های نزدیک باغ موزه دفاع مقدس اتخاذ کرده است.
 

وی با اشاره به اینکه برای رفاه حال بازدیدکنندگان دهها سرویس بهداشتی تعبیه شده است، ادامه داد: آتش نشانی، ستاد بحران، معاونت فرهنگی و اجتماهی شهرداری و هلال احمر برای ارائه خدمات مورد نیاز در نمایشگاه مستقر هستند.
 

حجت الاسلام امرودی با بیان اینکه فضای قرآن در ماه رمضان قرآنی خواهد شد، تصریح کرد: روز جمعه 6 تیرماه، 22 بوستان قرآنی در تهران راه اندازی می شود که کوچکترین آن یک هزار متر و بزرگترین آن سه هزار متر وسعت خواهد داشت.


معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در پایان خاظرنشان کرد: 374 سرا و خانه قرآن شهرداری تهران نیز در ایام ماه مبارک رمضان برنامه های قرآنی را پیش بینی کرده است تا شهروندان تهرانی از آنان استفاده کنند.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین