عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۲۳۹
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
دبیر ستاد اقامه نماز کشور گفت: ایمان انسان ها به اندازه قدرت ایستادگی او در برابر گناهان است.
عقیقحجت الاسلام محسن قرائتی دبیرستاد اقامه نماز کشور در همایش یاوران نماز استان که در مسجد صاحب الزمان برگزار شد با بیان اینکه خداوند 40 مرتبه قسم خورده است گفت: از این تعداد 20 مورد مربوط به امور طبیعی،10 مورد امور آسمانی و مابقی مربوط به زمان است.

وی افزود: خداوند با لفظ هایی چون والفجر، والصبح، وضحی، والیل و... به زمان قسم خورده است و در این بین سه مرتبه با لفظ های گوناگون نسبت به سحر قسم یاد کرده است.

قرائتی با بیان اینکه قسم خداوند نسبت به زمان نشان دهنده ارزش بالای آن است اظهار داشت: انسان باید با برنامه ریزی از لحظه لحظه عمر خود بهره ببرد وگرنه از خسران و ضرر است.

وی با اشاره به تفاوت خسران و ضرر گفت: ضرر جایی است نرخ چیزی پایین بیاید امام خسران هنگامی اتفاق می افتد که اصل سرمایه انسان از بین برود.

دبیر ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه انسان مانند یخ است و لحظه لحظه در حال آب شدن قرار دارد افزود: خداوند در سوره والعصر فرموده است که قطعه انسان در حال ضرر و خسران است.

استاد برجسته حوزه‌های علمیه با بیان اینکه گاهی آب شدن یخ فوایدی را به دنبال دارد اما گاهی بیهوده است اظهار داشت: هرکاری که برای غیر خدا انجام شود خسران است و مانند آب شدن بیهوده یخ است.

وی عزت و ذلت انسان ها را در توانایی آنها در جدا شدن از زمین و تعلقات آن دانست و اضافه کرد: باید کارهایمان برای خداوند باشد اما از دنیا و امکانات آن نیز در این راه استفاده کنیم.

قرائتی با اشاره به حدیثی در باب ایمان انسان گفت: ایمان 10 درجه دارد و سکاتی که از ایمان بالا برخوردار هستند سر به سر کسانی که ایمان ضعیف تر دارند نمی گذارد.

وی با بیان اینکه ایمان خود را می توانیم با اندازه دروغ هایمان بسنجیم گفت: نمونه کامل ایمان را می توان در حضرت علی(ع) دید که فرمود اگر تمام کره زمین را به من بدهند گناه نمی کنم که این نشان می دهد ایمان ایشان به اندازه کره زمین است.

قرائتی افزود: باید تمام رفتارها ها و اعمال ما صحیح باشد تا مورد رضایت خداوند قرار گیرد.

وی اظهار داشت: وقتی انسان تمام ویژگی های خوب را داشته باشد باید دیگران را هم به این ویژگی ها دعوت کند.

دبیر ستاد اقامه نماز کشور گفت: خداوند فرموده است اگر در راه توصیه به حق سختی به شما رسید تحمل کنید و صبر داشته باشید.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین