عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۲۰۰
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
برگزار می شود؛
معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی برنامه‌های حرم مطهر رضوی را در ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

عقیق: حجت الاسلام سید جلال حسینی امروز در نشست خبری در حرم مطهر رضوی در مشهد تصریح کرد: معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی برنامه‌های گسترده‌ای برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده است که در سایه مدیریت کامل به خیل عظیم زائران و مجاوران تقدیم می‌شود . 

وی با اشاره به این‌که تبیین سبک زندگی قرآنی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که حرم مطهر رضوی تجلی‌گاه پیوند آسمانی قرآن و عترت است به همین دلیل برنامه‌های قرآنی ویژه‌ای در این زمینه تدارک دیده شده است. 

معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی ادامه داد: مهم‌ترین برنامه آستان قدس در این ماه برگزاری 30 جلسه تفسیر قرآن با حضور حجت الاسلام محسن قرآئتی در ساعت 21:30 می‌باشد، همچنین روزانه چهار جلسه تفسیر قرآن، مفاهیم قرآن و تدبر در قرآن بعد از نماز ظهر و عصر، یک ساعت بعد از افطار و بعد از نماز صبح در دارالقرآن و رواق امام خمینی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی یکی دیگر از برنامه‌های ماه مبارک رمضان در حرم مطهر را مراسم ترتیل خوانی قرآن برشمرد و گفت: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد امسال این است که برنامه‌های سال جاری از نظر کمی و کیفی با دیگر سال‌ها متفاوت است زیرا در هیچ یک از اماکن متبرکه  12 جلسه ترتیل قرآن برگزار نشده است؛ اما این مراسم در ماه مبارک سال جاری در حرم برگزار خواهد شد. 

وی با بیان این‌که این برنامه از شش شبکه تلوزیونی و رادیویی پخش خواهد شد تصریح کرد: برگزاری 30 جلسه محفل انس با قرآن  با حضور 170 قاری داخلی و خارجی، همچنین برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن در 72 مسجد و 10 مدرسه قرآن در سطح مشهد از دیگر برنامه‌ها است.

معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی ضمن اشاره به این‌که در سال جاری نیز معاونت تبلیغات آستان قدس در روزهای 9 تا 16 ماه رمضان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت حضور خواهد داشت خاطرنشان کرد: با شکوه‌ترین محفل قرآن در جهان اسلام با خوانش سوره‌های روم، دخان و عنکبوت، در شب 23 ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود که این اقدام یک اقدام ابتکاری است که به سایر اماکن متبرکه جهان اسلام نیز پیشنهاد داده‌ایم.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که پیش بینی شده که در این شب حدود 700 هزار زائر و مجاور در این مراسم حضور داشته باشند بیان کرد: برگزاری 200 جلسه احکام با حضور محسن قرآئتی، حجت الاسلام فرزانه، ماندگاری، سید مهدی میر باقری و طباطبایی برای بانوان از دیگر برنامه‌های سال جاری می‌باشد.

وی ماه مبارک رمضان را فرصتی مغتنم برای زمزماه‌های عارفانه و عاشقانه دانست و بیان کرد: قرائت دعای مجیر در شب‌های 13، 14 و 15 ماه مبارک، خاونش دعای امین الله در 240 جلسه، برگزاری 180 جلسه گفتمان دینی، 950 جلسه حلقه معرفت، توزیع کتاب‌هایی با عنوان ضیافت ابرار، چهل حدیث و رهیافت به زائرین از دیگر برنامه‌های حرم مطهر می‌باشد. 

معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی افزود: مرکز مشاوره آستان قدس همه روزه از ساعت هشت صبح به صورت رایگان آمادگی ارائه مشاوره به مراجعین را دارد همچنین در این ماه‌ها به کاروان‌ها به صورت شبانه روزی خدمت رسانی خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: با توجه به رشد روزافزن فناوری‌های نوین بر آن شدیم تا در ارائه برنامه‌ها به زائران و مجاوران از این فناوری‌ها بهره گیریم به همین مناسبت امکان زیارت مجازی از طریق سایتrazavi.tv  را برای عموم فراهم کرده‌ایم، همچنین کلیه مراسمات حرم تحت پوشش تصویری خواهند بود.

وی با بیان اینکه 104 برنامه ویژه برای زائران غیر ایرانی تدارک دیده شده است تصریح کرد: با شکوه‌ترین محافل معنوی احیای شب‌های قدر در حرم برگزار خواهد خورد به طوری که برنامه‌ها در سه شب قدر از  ساعت 21 آغاز و تا ساعت یک بامداد ادامه خواهد داشت و تمامی برنامه‌ها توسط 47 نمایشگر در داخل بست‌ها و اماکن به نمایش در خواهد آمد.

معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی ادامه داد: در این سه شب حجج الاسلام رفیعی، میرباقری، مومنی و میر داماد، قانع، نبوی و حیدرزاده به سخنرانی و قرائت دعای جوشن کبیر خواهند پرداخت.

در پایان این نشست از کتاب السحوه السلامیه رونمایی به عمل آمد.

 

منبع:دانشجو

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین