عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۱۶۶
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
حاج‌علی‌اکبری در دیدار با مسئولان سپاه و فرماندهان بسیج:
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد همزمان با دهه تکریم و غبارروبی مساجد در نشستی با مسئولان سپاه و فرماندهان بسیج، گفت: مسجد اداره نیست و باید با مقتضیات خاص خود با آن ارتباط داشت و استقلال آن همواره باید حفظ شود.
عقیقحجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در نشست با مسئولان سپاه و فرماندهان بسیج: مسجد اداره نیست و باید با مقتضیات خاص خود با آن ارتباط داشت و استقلال آن همواره باید حفظ شود.

بنا بر این گزارش، گردهمایی مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد و فرماندهان و مسئولان سپاه محمد رسول الله(ص) تهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد،سردار کاظمینی، فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص)، حجت الاسلام والمسلمین آقایی معاون فرهنگی و حجت الاسلام حاتم پوری معاون جذب و ساماندهی ائمه جماعات و جمعی از مسئولین مرکز برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ضمن تشکر از هماهنگی‌ و همکاری‌های میان بسیج و مساجد با بیان این که رویکرد اقناعی توجیهی، علی رغم این که راهکاری نیازمند زمان است، اما تأثیرات عمیقی دارد، اظهار کرد: ما باید از اداری شدن مسجد و برخورد اداری با آن پرهیز کنیم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با تأکید بر حفظ استقلال مسجد، خاطرنشان کرد: مسجد زبان و ادبیات خاص خود را دارد. کسی که قصد خدمت به آن را دارد، باید لطافت برخورد با روحانیت و مسجد را بشناسد.

وی  همچنین با اشاره به مقوله تفاوت سلایق و نظرات در میان ائمه جماعات، گفت: ممکن است که سلایق مختلف سیاسی در مسجد باشد ولی باید توجه کرد که این اختلاف سلایق را نباید با ذهن منفی بررسی کرد. مقام معظم رهبری به سلایق گوناگون احترام می گذارند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان این که در برخورد با سلایق گوناگون می توان رویکرد حذفی یا رویکرد اصلاحی داشت، گفت: رویکرد حذفی از بین برنده ذخایر انقلاب است، در نتیجه باید به فکر اصلاح بود.

همچنین در ادامه این نشست سردار کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) به تعامل و هماهنگی هرچه بیشتر مسئولان بسیج مساجد با مدیران نواحی توصیه  و بر گفتگو، تعامل و وحدت زایی به عنوان راهکار رفع موارد اختلافی تأکید کرد.

سردار کاظمینی  همچنین به نکاتی درباره وضعیت حال حاضر منطقه و شرایط پیش آمده اشاره کرد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین آقایی نیز با اشاره به فرا رسیدن دهه تکریم و غبارروبی و لزوم همکاری میان بسیجیان عزیز با امام جماعت و هیئت امناء، گفت: افرادی که در یک محله زندگی می کنند مانند آغاز سال نو، مساجد محل خود را آماده آغاز ماه مبارک رمضان می کنند که در اسلام نیز روایت های شگفت انگیزی برای خدمت به مسجد و تطهیر ذکر شده است و در قرآن مسئله نظافت مسجد و غبارروبی از وظایف حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) نام برده شده و به آن ها برای تطهیر مساجد امر شده است.

حجت الاسلام آقایی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره مسجد، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند آنچه که در صدر اسلام از مساجد سراغ داریم با معابد در ادیان دیگر متفاوت است و از آنجایی که مسجد در اسلام جایگاه دیانت و سیاست بوده و پیوند دهنده این دنیا و آخرت است بنابراین لازم است رابطه مسجد با جوانان تقویت شده و مسجد محلی برای تشویق جوانان و نوجوانان باشد.



منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین