عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۱۲۶
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۶
محمود پوروهاب از اتمام نگارش کتاب «آبی چشمانش» خبر داد و گفت: این کتاب به روایت زندگینامه داستانی امام صادق (ع) برای گروه سنی نوجوان می‌پردازد.

عقیق:محمود پوروهاب، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان  درباره کتاب «آبی چشمانش»، بیان داشت: این کتاب را برای انتشارات «منادی تربیت» نوشته‌ام و فردا برای چاپ و انتشار به این ناشر تحویل خواهم داد.

به گفته وی، این کتاب دربردارنده حدود 30 صفحه است که درباره کودکی و نوجوانی حضرت امام صادق (ع) نوشته شده و به صورت زندگی‌نامه و داستان برای گروه سنی نوجوان روایت شده است.

پوروهاب با اشاره به این مطلب که امکان تغییر عنوان کتاب توسط ناشر وجود دارد، ادامه داد: روایت است که جد مادری امام صادق (ع) از نسل ساسانیان به نام «کیهان بانو» بوده است یعنی «شهربانو» به همسری امام حسین (ع) و «کیهان بانو» توسط حضرت علی (ع) به همسری محمدبن ابوبکر در آمد که حاصل زندگی کیهان بانو فرزندی پسر به نام «قاسم» بود؛ در واقع «ام فروه» مادر حضرت امام صادق (ع) است که این امام همام رنگ چشمانش را از جدشان «کیهان بانو» به ارث برده‌اند.

وی با بیان اینکه جد پدری و مادری امام صادق (ع) ایرانی است، عنوان کرد: کتاب «آبی چشمانش» به زودی از سوی «منادی تربیت» برای مخاطبان نوجوان منتشر و روانه بازار نشر می‌شود.

بر اساس این گزارش، محمود پوروهاب در سال 1340 در روستای مشایه از شهرستان رودسر به دنیا آمد او از همان دوران کودکی به شعر علاقه داشت. وی اکنون، نزدیک به بیست سال است که در حوزه ادبیات کودک و نوجوان کار می‌‌کند. حاصل این سال‌ها، پنجاه کتاب شعر، داستان، زندگینامه، تحقیق و بررسی و حدود صد مقاله پژوهشی و نقد است. او مسئول شعر ماهنامه‌های سلام بچه‌ها و پوپک و همین‌طور کارشناس ادبی مجله باران است. از جمله آثاری که توسط پوروهاب منتشر شده است می‌توان به «پیر چنگی»، «پر از بوی گلابی» و «تو با ما قدم می‌زنی»، اشاره کرد.



منبع:فارس
211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین