عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۰۹۱
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳
آیت‌الله نوری همدانی:
آیت‌الله نوری همدانی گفت: کارهای صهیونیست و استکبار و تکفیری‌ها در جهان امروز مشابه اقدامات معاویه است.

عقیق:اختتامیه کنگره بین‌المللی سبط النبی الاکبر، امام حسن مجتبی(ع) با حضور آیات‌ عظام محمدعلی تسخیری مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، روح‌الله قرهی مدیر مدرسه امام مهدی(عج)، احمدجنتی امام جمعه موقت تهران، محسن شبستری رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و میهمانانی از سایر کشورها در سالن اجلاس سران برگزار شد

در ابتدای این مراسم پیام تصویری آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله علوی گرگانی برای حضار پخش شد.

آیت‌الله نوری همدانی استفاده از زبان روز و قابل فهم در برخورد و گفت‌وگو با مردم را از اولویت‌های امروز جامعه دانست و گفت: عصری که در آن زندگی می‌کنیم، عصر تکنولوژی و ارتباط جمعی است لذا برای ترویج مکتب اهل بیت(ع) و آشنایی مردم با زندگی ائمه اطهار(ع) باید از زبان امروزی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: جامعه امروزی بر اصول مادی تکیه کرده است در حالی که علاج مشکلات آن توجه به معنویت و دوری کردن از گناه است؛ معنویت نیاز امروز بشریت است.

این مرجع تقلید عنوان کرد: اگر در جامعه امروزی که نیازمند معنویت و آشنایی با زندگی ائمه اطهار (ع) است، بتوانیم فرهنگ اهل بیت(ع) را در جامعه گسترش دهیم، قدم بزرگی در ایجاد ثبات، امنیت و معنویت در جامعه برداشته‌ایم؛ چون مردم امروز تشنه فرهنگ اهل بیت(ع) هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه معاویه دشمن بزرگ جهان اسلام بود، گفت: امام حسن(ع) مظلوم‌ترین ائمه شیعه بود؛ چرا که در زمانی امامت را عهده‌دار شد که مردم از جهاد خسته شده بودند. معاویه هم با سوء استفاده از شرایط، با دادن وعده پول و ثروت، یاران امام(ع) را از دور آن حضرت پراکنده کرد.

وی با بیان اینکه کارهای صهیونیست و استکبار و تکفیری‌ها در جهان امروز مشابه اقدامات معاویه است، ابراز داشت: دشمنی با اسلام و ائمه اطهار(ع) از ابتدای تاریخ ظهور اسلام وجود داشته است و امروز هم تکفیری‌ها با کپی‌برداری از اقدامات معاویه به دشمنی با اسلام می‌پردازند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: طلاب و علما باید جنایت‌های غربی‌ها و تکفیری‌ها را برای مردم تبیین کنند تا‌ آنها با شرارت و دشمنی تکفیری‌ها با اسلام به صورت شفاف آشنا شوند چراکه آنها کسانی هستند که قبر اصحاب رسول خدا را می‌شکافند و قبور مسلمانان را تخریب می‌کنند.

شناخت ما نسبت به امام حسن مجتبی(ع) بسیار اندک است

آیت‌الله علوی گرگانی نیز که مسئولان برگزاری کنگره بین‌المللی سبط النبی(ع) دیداری با ایشان داشتند و فیلم آن به صورت تصویری در مراسم اختتامیه کنگره بین‌المللی سبط النبی(ع) پخش شد، اظهار داشت: برگزاری کنگره سبط النبی(ع) حرکت بسیار مفیدی است و شاید ارزش این حرکت از جهاتی، ‌از بعضی حرکت‌ها بیشتر باشد و کمتر نخواهد بود.

وی گفت: در میان ائمه (ع) چهره مبارک حضرت امام حسن(ع) چهره‌ای بسیار مظلومانه است؛ یعنی شناختی که نسبت به ساحت ایشان داریم کم است و پرده‌ها و حجاب‌ها کنار زده نشده است و ما به واقعیت و کنه شخصیت آن حضرت نمی‌توانیم برسیم، ولی تا حدی که به شناخت این وجود مبارک مربوط باشد باید تلاش کنیم.

آیت‌الله علوی گرگانی، جنبه علمیت امام حسن(ع) با یکی از ویژگی‌های این امام همام معرفی کرد و اظهار داشت: جنبه اعلمیت امام حسن(ع) را باید از پدر و برادر ایشان به دست بیاوریم. وقتی می‌بینیم حضرت علی(ع) در جواب مسائل، امام حسن(ع) را پیشقدم می‌کردند، نشان دهنده این است که امام حسن (ع) شخصیت بالایی داشته است که مثل امیرالمؤمنین(ع) با بودن امام حسین(ع) ایشان را مقدم می‌کردند.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین