عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۲
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بسیاری از ناهنجاری اجتماعی از قبیل مشکلات ازدواج جوانان، اعتیاد و بدحجابی با حضور در مساجد قابلیت برطرف شدن دارند و ائمه جماعات باید بستر لازم برای تعمیق دینداری مردم را فراهم کنند.

عقیق:حجت‌الاسلام محسن قمی درباره نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی در حضور پررنگ مردم در مساجد گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مستقیماً در مسائل جزئی فرهنگی تأثیرگذار نیست، اما با تدوین سیاست‌های کلان فرهنگی کشور مانند مهندسی فرهنگی در بسیاری از مسائل به طور غیرمستقیم نقش خود را ایفا می‌کند.

وی به تدوین دو سند پیوست فرهنگی و مهندسی فرهنگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره و عنوان کرد: دو سند مهم فرهنگی در سال‌های اخیر در شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شده است که در آن ارتباط بیشتر مردم با نهادهای معرفتی مانند مساجد مورد تأکید قرار گرفته است، متأسفانه در دهه‌های اخیر مردم به دلایل مختلف از مساجد فاصله گرفته‌اند که باید متولیان فرهنگی کشور برای حل این مسئله تلاش خود را آغاز کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: بسیاری از ناهنجاری اجتماعی از قبیل مشکلات ازدواج جوانان، اعتیاد و بدحجابی با حضور در مساجد قابلیت برطرف شدن دارند و البته ائمه جماعت مساجد با برقراری ارتباط مناسب با مردم و اهل مسجد می‌توانند بستر لازم برای عمق بخشی به دینداری و ولایت مداری مردم را فراهم کنند.

وی ادامه داد: در سال‌های دفاع مقدس امام جماعت مساجد، فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر حضور جوانان در جبهه‌ها را به خوبی در مساجد تبیین می‌کردند و این مسأله ولایتمداری جوانان در آن دوران را افزایش می‌داد و بعد از پایان جنگ دشمن وقتی به هدف خود دست پیدا نکرد، ریشه این شکست را در ارتباط جوانان با مساجد و روحانیت دید و در صدد آسیب زدن به این ارتباط برآمد.

قمی تصریح کرد: همان طور که امام(ره) فرمودند حرکت در عکس مسیری که دشمن برای ما ترسیم کرده است، مشکلات زیادی را در جامعه برطرف می‌کند.

وی در پایان دهه تکریم و غبارروبی مساجد را فرصتی برای نقش آفرینی بهتر مردم در مساجد دانست و اظهار داشت: نقش آفرینی مردم در بهبود وضع مساجد بسیار مهم و تأثیرگذار به شمار می‌رود و مشارکت در تکریم و غبارروبی مساجد به عنوان یکی از جلوه‌های اصلی این نقش آفرینی است و تعامل مناسب مردم در عمران و آبادانی مساجد به تعمیق ارتباط آن‌ها با این مکان معنوی کمک می‌کند.


منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین