عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۰۲۶
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶
حجت الاسلام صدیقی در مراسم بزرگداشت شهید حمیدرضا مهرآیی:
امام جمعه موقت تهران گفت: اگر کسی بدون اذن ولی زمان خود به معرکه برود و در آن معرکه کشته شود شهید محسوب نمی‌شود و اذن ولی یکی از پیش نیازهای شهادت است.
عقیقمراسم بزرگداشت رجعت پیکر پاک شهید حمیدرضا مهرآیی پس از 32 سال انتظار در مسجد امام حسین(ع) محله زرگنده با حضور اهالی و مسئولین شهرستان قرچک سردار مومنی فرمانده راهنمایی و رانندگی سراسر کشور، سردار ساجدی نیا و فرمانده سپاه شهید مفتح و اقشار و عموم مردم برگزار شد.

در بخشی از این مراسم حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در سخنانی گفت: شهادت در اسلام بالاترین درجه‌ای است که بشر به ان دست پیدا می‌کند. در این چند سال بارها شنیده‌اید که هر کار خیری که انجام بدهید باز هم درجه بالاتری وجود دارد. زمانی که به قتل فی سبیل الله برسیم باید گفت که بالاتر از قتل فی سبیل الله وجود ندارد.

وی افزود: شهادت آنچنان لذت و شیدایی دارد از طریق شهادت به بهشت وارد می‌شود با وجود اینکه بهشت هیچ گاه تکرار، فرسودگی و خستگی ندارد باز هم آرزوی برگشت نمی‌کند و این فقط شهدا هستند که آرزو می‌کنند دوباره به این دنیا برگردند و شهید شوند چرا که لذت شهادت از تمام نعمات بهشت بالاتر است.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه بسیاری از شهدای کربلا مانند زهیر بارها می‌خواستند که در رکاب امام حسین(ع) به شهادت برسند گفت: نعمت‌هایی که ما داریم همه از سوی خدا به ما رسیده است. برخی از نعمت‌ها رنج‌ها و دردهایی را نیز همراه دارد. اما برخی نعمت‌های دیگری نیز وجود دارند که خدا به انسان می‌دهد، اکتسابی نیت و لدنی است. ما از خدا می‌خواهیم که اگر ما را هدایت کرده است هیچ گاه نگذارد که ما به راهی برویم که قاتلان شهدا را همراهی کنیم.
 

وی با اشاره به حجت الاسلام رحیمیان تولیت آستان مقدس مسجد جمکران و همراهی ایشان با انقلاب گفت: خدایا به ما توفیقی عطا کن که در هر جایی که وارد می‌شویم با صداقت باشیم. ممکن است که ما در زمان انتخاب روئسا یا مسئولینی در انتخابات اشتباه کنیم اما اگر این امر انتخاب را به خدا بسپاریم قطعا این انتخاب به صلاح ما خواهد بود. به غیر از این انتخاب‌ها همواره خدا رحمت لدنی، سلطان لدنی و علم لدنی را به برخی از انسان‌ها عطا کرده است.

حجت الاسلام صدیقی افزود: خدایا از آن علم‌هایی که به انبیا و اولیا داده‌ای به ما نیز عطا کن. خدایا به ما رزق لدنی ببخش چرا که وقتی که می‌خواهیم رزق بدست بیاوریم دچار دست اندازها و جانکند‌ن ها نشویم و از خدا می‌خواهیم که ما را از این مسائل خلاص کند.

وی تصریح کرد: شهید مقامی دارد که همه عالم به آن قبطه می‌خورند. به حمدالله این انقلاب که شهدای فراوانی را در راه خدا داده است سعادت مند شده است. آن شهدا به جایگاهی رسیده اند که در همه جا حضور دارند. شهید جلوه خدا است بنابراین شهید مقامی پیدا کرده که هر کجا که باشید شهدا نیز هستند. تمام ائمه نیز با ما حضور دارند و این شهدا با شهادت خود آزاد شده و روحشان عالم گیر شده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تعدادی از اهداف و پیام‌های شهدا گفت: رفع فتنه اثر خون شهید است. اگر فتنه گران کار خود را به نتیجه می‌رساندند این انقلاب را به آمریکا می‌سپردند. خون شهید دین مکتب و امنیت شما را تأمین کرده و فتنه را می‌خشکاند. اگر دفاع مقدس و شهدا نبودند قطعا بارها مساجد ما ویران می‌شدند. همانطور که در بحرین حکومت ظالم آن کشور 80 مسجد شیعیان را ویران کرده است.

 وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب در شهر تهران که جمعیتی کمتر از یک میلیون نفر داشت فساد گسترده ای در این شهر با همراهی دولت به وجود آمده بود گفت: امروز شما آزاد هستید و امنیت دارید اگر در آن دوران یک خانم با چادر به دانشگاه می‌رفت قطعا مورد تمسخر یا با برخورد بد مواجه می‌شد و این از آثار و برکات شهادت است.

صدیقی تصریح کرد: آثار و برکات شهدا فقط زیر پرچم ولایت شکل می‌گیرد اگر شهید با اذن ولی زمان خود به معرکه برود و کشته شود شهید محسوب می‌شوداما اگر بدون اذن ولی زمان خود به معرکه برود ان را شهادت محسوب نمی‌کنیم. ما امام خمینی(ره) را نایب امام زمان(عج) می دانستیم امروز در عراق مرجعیت شیعه اعلام جهاد کرده است، و اگر کسی در این راه کشته شود جایگاه شهادت را دارد.

وی با تقدیر از خانواده شهید مهرآیی گفت: خانواده شهدا چشم و چراغ جامعه هستند و حضور مردم در این گونه مراسمات یکی دیگر از برکات شهداست.

امام جمعه موقت تهران در پایان با اشاره به مصیبت‌های وارده و نحوه شهادت امام حسین(ع) گفت: اگر اکنون چند استخوان از شهید را به خانواده‌اش برمی‌گردانند بارها برای او مراسم و مجلس برگزار می‌کنند. شهید محراب برای من مشخص نیست که شهید محرابی چگونه شناسایی شده است اما فراموش نکنیم که بدن‌های شهدای کربلا بدون تشییع، تابوت و کفن دفن شدند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین