عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۰۲۵
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
در حوزه درس آن بزرگوار، بسیاری از مراجع کنونی حوزه قم زانو زدند و چند نسل از فضلای حوزه تربیت گشتند. آن عالم جلیل در عرصه اخلاق و سلوک اجتماعی نیز اسوه ای شاخص بود.
عقیق فقید سعید آیت الله سید محمد باقر سلطانی طباطبایی بروجردی از عالمان شریف النسب و مدرسان مبارز حوزه نجف و قم بود. در حوزه درس آن بزرگوار، بسیاری از مراجع کنونی حوزه قم زانو زدند و چند نسل از فضلای حوزه تربیت گشتند. آن عالم جلیل در عرصه اخلاق و سلوک اجتماعی نیز اسوه ای شاخص بود به گونه ای که همه بار یافته‌گان به محضرش بدین امر اذعان دارند. درپی رحلت آن فقید سعید، رهبر معظم انقلاب این گونه وی را ستودند:

بسم الله الرحمن الرحيم
انا لله و انا اليه راجعون
خبر درگذشت عالم جليل القدر و شريف النسب آيت الله آقاى حاج سيد محمد باقر طباطبايى سلطانى، موجب تأسف و تأثر اينجانب گرديد. آن بزرگوار داراى شخصيت علمى و روحانى ارجمند و جامع فضيلت علم و اخلاق و برخوردار از ويژگيهاى برجسته پارسايى و مناعت و پاكدامنى و بزرگ منشى بود. بركات علمى ايشان، مجموعه ى بزرگى از فضلاء و طلاب جوان در دوره هاى متوالى، حوزه ى علميه قم را فراگرفته است كه از تدريس ممتاز و كم نظير ايشان در سطوح عالى فقه و اصول بهره مند گشته و ياد آن را همواره در خاطر نگاه داشته‌اند. نزاهت روحى و لطافت اخلاقى و رفتارى آن سيد بزرگوار و شريف، خاطره يى خوش در ذهن همه ى كسانى است كه از فيض آشنايى با او برخوردار بودند.
خداوند روح مطهر او را با اجداد طاهرينش محشور و مشمول رحمت و مغفرت خويش قرار دهد.
اينجانب اين حادثه ى تأسف انگيز را به بيت شريف و رفيع و بازماندگان و آقازادگان محترم ايشان و نيز به علماى اعلام و اساتيد و مدرسين عالى مقام حوزه ى علميه قم و همه ى ارادتمندان و دوستداران ايشان تسليت مى گويم و علو درجات ايشان را از خداوند متعال مسألت مى نمايم.
سيد على خامنه ای

1376/03/31

آنچه درپی می آید تصاویری است که عمدتا از آرشیو دکترسیدصادق طبا طبایی انتخاب شده است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین