عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۰۰۴
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۹
کتاب «فلسفه ما (بررسی‌های بنیادی درباره مکتب‌های مختلف فلسفی)» تألیف شهید آیت‌الله سیدمحمدباقر صدر از سوی انتشارات خرسندی منتشر شد.

عقیق:کتاب «فلسفه ما» تألیف شهید آیت‌الله سیدمحمدباقر صدر توسط آیت‌الله سیدمحمدحسن مرعشی شوشتری ترجمه شده است.

این کتاب درباره مکتب‌های فلسفی به ویژه مکتب فلسفی اسلام، ماتریالیسم و دیالکتیک مارکسیسم به نگارش درآمده است و دارای بیش از یکصد بخش نظیر «ریشه اصلی معرفت»، «مکتب پوزیتویسم (وضعی ظاهری) و فلسفه»، «ایده‌آلیسم فیزیولوژی»، «نظریه ماتریالیسم تاریخی»، «گرایش دیالکتیکی مفهوم مادی» و «هگل مبدأ عدم تناقض را درک نکرده است»، است.

پشت جلد کتاب «فلسفه ما» به ترجمه نامه حضرت آیت‌الله سیدمحمدباقر صدر پرداخته که در ذیل آن را می‌خوانید:

بسمه تعالی

آیت‌الله شهید محمدباقر صدر:

عزیز معظم حجت الاسلام علامه سیدمحمدحسن حسینی مرعشی، احساس عمیق شما را به مسئولیت و ادراک نیرومند شما را به وظایف جهان اسلام در عصر حاضر در برابر نسل جدید تبریک می‌گویم و همین ادراک نیرومند شماست که رسیدن به آمال و آرزوهای دینی را وابسته به وجود و کوشش‌های شما می‌گرداند، و شما در سطح احساس مسئولیت در می‌آورد.

از خداوند خواهانم که به وسیله شما آرزوها را برآورد و خدمات بزرگ دینی و مذهبی را محقق گرداند و در مورد ترجمه کتاب «فلسفتنا» اقدام شما را به این عمل تبریک می‌گویم و توفیق کامل و فراهم شدن شرایط مساعد را برای شما آرزو دارم. خداوند دست شما را گرفته و گام‌های شما را استوار گرداند و شما را برای اسلام و مسلمانان نگهداری فرماید.

کتاب «فلفتنا» مسائل مختلف فلسفی مخصوصاً آن رشته از مسائل فلسفی را که بین‌الاهیین و مادیین مورد بحث و گفت‌وگو است با بیانی رسا و روشن مطرح کرده و درباره آنها به طور مشروح به گفت‌وگو پرداخته است و به اوهام و خیالات مکتب بی‌اساس ماتریالیسم دیالکتیک پاسخ گفته است.


مترجم این کتاب معتقد است که در ترجمه کتاب «فلسفتنا» به هیچ وجه نخواسته است عین الفاظ آن را به فارسی برگرداند بلکه کوشش در آن بوده،‌مطالب آن را به فارسی ساده و روشن با حفظ امانت، ترجمه کند و در مواردی که کتاب نیازمند به توضیح بوده در پاورقی توضیحاتی داده شده است.

انتشارات خرسندی کتاب «فلسفه ما» تألیف شهید آیت‌الله سیدمحمدباقر صدر را در 440 صفحه و با قیمت 18000 تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

 

منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین