عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۹۶۶
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
گزارشی از رونمایی کتاب «جراحی در خاکریز»
کتاب «جراحی در خاکریز» برگرفته از خاطرات دوران دفاع مقدس کرامت یوسفی فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی قبل از آیین رونمایی رسمی به چاپ سوم رسید.
عقیقکتاب جراحی در خاکریز برگرفته از خاطرات دوران دفاع مقدس کرامت یوسفی فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی و تدوین آذر همتی در حالی در حاشیه دوازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره رونمایی شد که از زمان انتشار در دو ماه گذشته تاکنون به چاپ سوم رسیده است.

کرامت یوسفی فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی و راوی کتاب جراحی در خاکریز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بیان این کتاب، بیان بسیار ناچیز از وسعت بی‌کران ایثار جسم و خون بر اساس یک معنویت خالص است.

وی گفت: کجا فرد پیر شده‌ای می‌تواند، خاطرات 35 سال قبل خود زمانی که یک جوان بود و در هفت مهر 59 از ساعت 10 شب تا هشت صبح 261 جنازه و 570 زخمی را دیده باشد، بتواند بیانی از آن سال‌ها داشته باشد.

یوسفی با قدردانی از محمدمهدی ابوالحسنی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و تلاش‌های آذر همتی و فهیمه طاهری برای تدوین کتاب جراحی در خاکریز عنوان کرد: من نتوانستم، قطره‌ای از آن دریای بی‌کران ایثار را بیان کنم.

این فوق‌تخصص جراحی پلاستیک تصریح کرد: من شاهد قدم‌های تکه‌تکه شده، روح‌های به پرواز درآمده بودم و زمانی که 120 جنازه را در گرمای 51 درجه می‌شمردم، 35 سال قبل بود، اما با همت خانم همتی مطلبی بسیار خلاصه منتشر شد.

وی عنوان کرد: نمی‌دانم، این کتاب را به چه کسی باید تقدیم کرد به کدام فرزند شهیدی و یا ولی فرزند از دست داده‌ای؟

نویسنده کتاب جراحی در خاکریز هم در این آیین بیان داشت: من کاری نکردم، فقط خاطرات بسیار زیبای دکتر یوسفی را ضبط کردم و نوشتم و هشت سال هنرمندانه جنگیدن، ایثار کردن و مملکت را از چنگ استکبار و دشمن بیرون کشیدن، کار کمی نیست.

آذر همتی ادامه داد: اوج تاریخ کشور ما در این هشت سال دوران دفاع مقدس است.

کتاب جراحی در خاکریز در واحد فرهنگ و مطالعات‌پایداری حوزه هنری استان کرمان در 104 صفحه تولید شده و با حمایت این حوزه و بنیاد شهید انقلاب‌اسلامی استان کرمان در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین