عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۹۴۴
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۴
مدیر رادیو قرآن گفت: طرح تابستان امسال این رادیو با توجه به مفاهیم و معانی سوره لقمان خواهد بود.
عقیقمحمدحسین محمدزاده در نشست خبری معرفی و تشریح ویژه برنامه های تابستانی و ماه مبارک رمضان رادیو قرآن اظهارداشت: رادیو قرآن طی 14 سال گذشته طرح فراگیر قرآنی و تابستانی را به سبب غنی سازی اوقات فراغت شهروندان برگزار کرده است.

وی گفت: امسال براساس دو رهنمود رهبر معظم انقلاب مبنی بر تاکید بر حفظ قرآن و گسترش حافظان قرآنی و نیز شعار امسال اقتصاد و فرهنگ؛ سوره ای که بیشترین آموزه ها را نسبت به این مسائل فرهنگی مطرح کرده سوره لقمان است.

وی افزود: در سوره لقمان شاخه های مختلف فرهنگی، هنری، اخلاقی وجود داشته و تنها جایی از کتاب کلام الله مجید است که در مورد موسیقی اشاراتی دارد.

مدیر رادیوقرآن ادامه داد: در سوره لقمان پدر حکیمی توصیه های را به فرزندش می کند که دستمایه توصیه های هر پدر و مادر دلسوزی می تواند باشد.

محمدزاده خاطرنشان کرد: سوریه لقمان سوره جامعی است که امروز در فضای فرهنگی و اجتماعی جامعه بدان نیازمندیم.

وی اظهارداشت: این طرح از امروز آغاز و تا 60 روز آینده ادامه خواهد داشت و مخاطبان اصلی طرح فراگیر سال جاری که با عنوان قرآن کتاب زندگی است 17 میلیون دانش آموز ایرانی، 2 میلیون نفر فرهنگیان جامعه و همچنین تمامی کارکنان دولت و دانشجویان و اساتید هستند.

محمدزاده گفت: برای این طرح در تمامی مساجد و درالقرآن، قباع متبرکه و امامزادگان برنامه ریزی شده تا ارتباط و اتصالی موثر داشته باشیم و برهمین اساس یکی از مقوله های ارتباط مبحث روزنامه دیواری است که به تمامی این اماکن ارسال خواهد شد.

مدیر رادیو قرآن در مورد برنامه های این رسانه در مورد ماه مبارک رمضان نیز گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان ترتیل قرآن خواهیم داشت.

وی با بیان این که امسال ترتیل قرآن به چهار بخش تقسیم شده است گفت: بخش نخست بعد از اذان صبح، بخش دوم ساعت 11:30 قبل از اذان ظهر، بخش سوم ساعت 19 تا 20 و بخش چهارم تا ساعت 24 خواهد بود.

وی گفت: همچنین در سال جاری دو ترتیل جدید از دو قاری مصری در رادیو قرآن تعبیه شده که در 15 روز نخست ماه رمضان از ساعت 19 تا 20 استاد حسین منصور جزء اول تا 15 قرآن را ترتیل می کند و 15 روز بعدی استاد احمد رزیقی از جزء 16 تا 30 را ترتیب خواهد داشت.

محمدزاده یادآور شد: رادیو قرآن با 32 عنوان و 499 برنامه به مدت 28 هزار و 962 دقیقه به استقبال ماه رمضان می رود.

وی با بیان این که 50 درصد برنامه ها در ماه مبارک رمضان به تلاوت قرآن اختصاص خواهد داشت گفت: از این امار 42 درصد قاری ایرانی و 57 درصد قاری غیر ایرانی خواهیم داشت.

مدیر رادیو قرآن یادآور شد: در مجموع 610 قطعه به مدت 20 هزار و 840 دقیقه در ماه مبارک رمضان تلاوت خواهیم داشت.

وی در مورد سایر برنامه های رادیو قرآن گفت: پخش مستقیم سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی هر روز بعد از نماز ظهر و پوشش برنامه های نمایشگاه قرآن از ساعت 21 تا 22:30 در قالب برنامه شهر قرآن از جمله دبگر برنامه های رادیو قرآن خواهد بود. 

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین