عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۹۲۹
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
مسجد نخستین و اثر‌گذارترین پایگاه در مکتب اسلام به شمار می‌رود و علی‌رغم توسعه امروز جهان نقش مسجد بی‌بدیل و اثر‌گذاری آن در اصلاح جامعه نقشی بدون رقیب است.
عقیقحجت‌الاسلام والمسلمين جواد طوبايي، امام جماعت مسجد امامزاده يحيي تهران در گفتگویی با اشاره فرارسیدن دهه تکریم و غبارروبی مساجد گفت: دهه تکریم مساجد از 28 خرداد تا 6 تیر برابر با 20 تا 29 شعبان و با شعار «آینده را با فرزندانمان از مسجد بسازیم» آغاز شده است.

وي افزود: طبق سنوات پيشين امسال نيز مراسم غبار روبي در آستانه ماه مبارك رمضان برگزار مي‌شود و اسامی روزهاي دهه تکریم مساجد اعلام شده که عبارتست از روز اول «مسجد پایگاه تبلیغ معارف و قرآن و اهل بیت(ع)»؛ روز دوم «مسجد بستر نشر فرهنگ ایثار و شهادت»؛ 3 «مسجد جلوه ‌گاه اراده‌ مردم در عمران خانه خدا»؛ 4 «مسجد مرکز تعمیق اخوت ایمانی و رشد فضایل اخلاقی«؛ 5 «مسجد محور خدمات فرهنگی - اجتماعی محله»؛ 6 «مسجد پیشتاز در ترویج اندیشه‌ های امام (ره) و رهبری»؛ 7 «مسجد خاستگاه و پشتیبان بیداری اسلامی«؛ 8 «مسجد کانون حیات طیبه خانواده»؛ 9 «مسجد مامن کودکان، نوجوانان وجوانان»؛ و 10مسجد میعادگاه منتظران انقلابی است.

حجت‌الاسلام طوبايي با اشاره به این که برنامه هاي متنوعي در اين دهه برگزار مي شود، خاطرنشان كرد: کرسی های تلاوت قرآن،‌ دیدار با خانواده های معظم شهدا و شبی با قرآن از جمله مهمترين برنامه هاي امسال اين مسجد مي‌باشد.

وي با بيان اينكه شخصاً در مراسم غبارروبي مسجد شركت مي‌كند بيان داشت: هیئت امنای مساجد و ائمه جماعات بايد با جديت تمام در بهسازي فضاي مساجد شركت كنند تا فضای مساجد بیش از هر سال برای این ماه مبارک آماده شود.

توليت بقعه امامزاده يحيي با اشاره به اينكه مسجد نخستین و اثر‌گذارترین پایگاه در مکتب اسلام به شمار می‌رود و علی‌رغم توسعه امروز جهان نقش مسجد بی‌بدیل و اثر‌گذاری آن در اصلاح جامعه نقشی بدون رقیب است گفت: حقيقتاً توجه به مسجد به عنوان یک امر لازم در شرایط امروز زندگی ضروری است.

وي ادامه داد: این منزل و ماوا، پذیرای میهمانان خدا، پویندگان طریقت قدسی و تهذیب نفس بوده و میزبان این خانه نیز خداست و به همین دلیل شایسته است فضای مقدس مسجد از هر آلودگی مادی و معنوی پاکیزه و مبری باشد.

طوبايي با اشاره به اينكه برگزاری مراسم غبار‌روبی و بهداشت مساجد امری مهم در جامعه اسلامی است که قطعاً آثار معنوی فراوانی به همراه دارد خاطرنشان كرد: البته از طرف دیگر نیز فعالیت در زمینه بهداشت و پاکیزگی در مساجد اجر و ثوابی خاص و آثار روحی و روانی معنوی به همراه دارد.

وي در پايان گفت: مردم متدين منطقه خاصه جوانان و نوجوانان امسال نيز همچون سالهاي گذشته آمادگي خود را براي حضور در مراسم غبارروبي اعلام كرده اند.

لازم به ذكر است دهه آخر ماه شعبان دهه غبارروبی و تكريم مساجد نامگذاری شده است.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین