عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۹۱۷
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
در بخشی از بیانیه جامعه قرآنی کشور در محکومیت حوادث اخیر عراق آمده است: جامعه قرآنی به نمایندگی از مسلمانان ایران، کشتار وحشیانه مردم مظلوم عراق را محکوم کرده و از این گروه و اقدامات آنان اظهار انزجار می نماید.
عقیقجامعه قرآنی کشور در محکومیت حوادث اخیر در عراق که به منجر کشتار وحشیانه مردم مظلوم این سرزمین شده است، بیانه ای صادر کرده است.

در این بیانیه آمده است: أَنَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْسَا بِغَیرِ نَفْسٍ أوفَسادٍ فِی الأَرضِ فَکانَّما قَتَلَ النَّاسَ جمیعاً وَ مَنْ أَحْیاها فَکأَنَّما اَحیا النَّاسَ جمیعاً، هر کس کسى را - جز به قصاص قتل، یا [به کیفر] فسادى در زمین- بکشد، چنان است که گویى همه مردم را کشته باشد و هر کس کسى را زنده بدارد، چنان است که گویى تمام مردم را زنده داشته است.»

اخیرا خبرهای ناگواری از حرت وحشیانه گروهی که خود را منتسب به اسلام می دانند از عراق به گوش می‌رسد که روح و روان جامعه بشری و مسلمانان را آزرده خاطر نموده است. جامعه قرآنی به نمایندگی از مسلمانان ایران براساس نص صریح قرآن کشتار وحشیانه مردم مظلوم عراق را محکوم کرده و آنرا به طبق آیه شریفه قرآن به منزله «قَتَلَ النَّاسَ جمیعاً» می‌داند و ضمن اظهار و اعلام انزجار از این گروه و اقدامات آنان از جوامع مختلف به ویژه علما، مفسرین، محققین و جوامع قرآنی می‌خواهیم تا این حرکت منحوس را محکوم نموده و راهکار عملی برای توقف کشتار انسانهای بی گناه پیدا کنند.

معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، سازمان دارالقرآن الکریم، رادیو قرآن، اتحادیه تشکلهای قرآنی کشور، اتحادیه موسسات و مراکز قرآنی مردمی کشور، خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) و سازمان فعالیت های قرآنی دانشگاهیان کشور این بیانیه را امضاء کردند.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین