عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۹۱۶
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۵
به عنوان اثری از آیت‌الله مصباح‌یزدی
مدیر تدوین و انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از انتشار چاپ هشتم کتاب «آموزش عقاید» به عنوان اثری از آیت‌الله مصباح یزدی خبر داد.

عقیق:محمد روحانی امروز  با اشاره به کتاب آموزش عقاید اظهار کرد: این کتاب در واقع در زمینه آموزش عقاید بوده و در قالب درسی ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب در قالب سه جلد و 60 درس تنظیم شده و با توجه به استقبال فراوان این کتاب به چاپ‌های متعدد رسیده است.

مدیر تدوین و انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان کرد: برای برقراری و تحکیم نظام ارزشی و رفتاری اسلام باید مبانی عقیدتی اسلام که ریشه‌های این درخت تنومند و پربرکت ارزش‌ها به شمار می‌رود، در دل‌ها پا بر جا شود تا همواره میوه‌های شیرین و گوارایش به بار بنشیند.

وی ادامه داد: به این دلیل در نخستین قرون ظهور اسلام دانشمندان اسلامی به تبیین عقاید اسلامی به شکل‌ها و شیوه‌های متفاوت پرداختند و از جمله علمای کلام، کتاب‌های کلامی را تالیف کردند.

روحانی خاطرنشان کرد: در این کتاب سعی شده مطالب کتاب با ترتیب منطقی تنظیم شود و در حد امکان سعی شده کتاب برای حد متوسط باشد و از آوردن استدلال‌های عمیق و پیچیده که نیاز به آشنایی با فلسفه یا تفسیر با فقه الحدیث دارد خودداری شود. 

وی با بیان اینکه محتوای کتاب به صورت دروس جداگانه تقسیم شده است، گفت: در پایان هر درس سئوالاتی گنجانده شده که کمک شایانی به مخاطب می‌کند و در واقع این مباحث دست به دست هم داده تا کتاب آموزش عقاید کتابی پرثمر در عرصه عملی باشد. 

مدیر تدوین و انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد:‌ خداشناسی، دین چیست، پی‌جویی دین،‌ شرط انسان زیستن،‌ راه حل مسائل بنیادی، یگانگی خدا، معانی توحید و جبر و اختیار،‌ قضا و قدر و عدل الهی از جمله مباحث ارائه شه در این کتاب است.

وی عنوان کرد: درآمدی بر مسائل نبوت، نیاز بشر به وحی و نبوت، معجزه،‌ مردم و پیامبران،‌ اعجاز قرآن، امامت،‌ عصمت و علم امامت از دیگر مباحث این کتاب است.

روحانی یادآور شد: رابطه متقابل ایمان و عمل،‌ امتیازات مومنان،‌ وجه عقاید کلام شیعه امامیه،‌ شیعه و عقاید و شیعه و اصول دین از مباحث دیگر است که در این کتاب مطرح شده که دارای مطالب برای کسانی است که می‌خواهند مبانی دین را در سطح متوسط بیاموزند.

کتاب «آموزش عقاید» به عنوان اثری از آیت الله مصباح یزدی تالیف شده که چاپ هشتم آن در قالب سه جلد به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.


منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین