عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۸۹۰
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
محمدزاده در نشست خبری خبرداد
مدیر رادیو قرآن و معارف اسلامی از راه‌اندازی ۲ رادیو فوق تخصصی و قرآنی آموزش و تفسیر قرآن کریم در سال ۹۳ و یا اوایل سال ۹۴ خبر داد.
عقیقنشست خبری معرفی و تشریح ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان، طرح فراگیر تابستانی «قرآن کتاب زندگی» و برنامه‌های تابستان سال 93 شبکه رادیویی قرآن و همچنین ویژه‌برنامه‌های تابستانی شبکه‌های رادیویی در ماه رمضان صبح امروز شنبه 31 خردادماه با حضور محمدحسین محمدزاده مدیر رادیو قرآن برگزار شد

وی در این نشست با بیان اینکه اجرای طرح فراگیر قرآن، کتاب زندگی با محوریت تفسیر سوره لقمان از امروز آغاز می‌شود، گفت: رادیو قرآن برای چهاردهمین سال متوالی به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان از قرآن کریم طرح قرآنی و تابستانی خود را اجرا می‌کند.

وی افزود: براساس تحقیقات صورت گرفته و راهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان و گسترش قاریان و نیز شعار سال مبنی بر فرهنگ و اقتصاد، تفسیر سوره لقمان انتخاب شد. به این دلیل که این سوره شامل در برگیری زمینه‌های مختلف اخلاقی، معنوی، هنری، فرهنگی، توحیدی، اقتصادی و ... می‌شود. 

مدیر رادیو قرآن اضافه کرد: سوره  لقمان، سوره جامعی است از آنچه که در فضای فرهنگی و اجتماعی جامعه به آن نیازمند هستیم که این طرح از امروز آغاز و تا دو ماه آینده ادامه دارد. 

محمدزاده ویژگی‌های این طرح را شامل طرح تابستانی آن دانست و گفت: این طرح فراگیر است و شامل گروه‌های نوجوان و جوانان می‌شود. مخاطبان عرصه طرح فراگیر «قرآن، کتاب زندگی» مجموعه 17 میلیونی دانش‌آموزان ایرانی و 2 میلیونی فرهنگیان جامعه است.

وی افزود: طرح ویژه دانش‌آموزان به عنوان گل‌های زندگی و خانه قرآن ویژه معلمان اجرایی می‌شود. 

مدیر رادیو قرآن خاطرنشان کرد: این طرح تابستانی شامل آموزش روخوانی و روان‌خوانی سوره لقمان، تجوید، حفظ، نمایش قرآنی، تلاوت و سخنرانی می‌باشد. عموم مخاطبان رادیو قرآن ، جامعه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها است که از این طرح‌ها استفاده می‌کند. کلیه مساجد، دارالقرآن‌ها برنامه‌های خود را با موضوع سوره لقمان انجام می‌دهند.

محمدزاده  افزود: در این طرح بقعه‌های متبرکه و کلیه امام زادگان هم در طرح «قرآن، کتاب زندگی» حضور فعال دارند و این برنامه را پوشش می‌دهند. 

وی یادآور شد: مجموعه برنامه‌های رادیو قرآن شامل 46 درصد آموزش، 8 درصد تفسیر، 23 درصد فرهنگ و اندیشه قرآنی، 11 درصد سخنرانی، 9 درصد کودک و نوجوان و 2 درصد نمایشی است که مجموعا 17 عنوان برنامه، 620 برنامه در 15 هزار و 20 دقیقه در طرح «قرآن، کتاب زندگی است» پخش می‌شود و اختتامیه آن در دهه کرامت برگزار می‌شود.

مدیر رادیو قرآن در خصوص ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان این شبکه گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان، ترتیل ختم قرآن، از این شبکه پخش می‌شود که در آن به صورت روزانه یک جزء از قرآن کریم قرائت می‌شود. 

وی افزود: برنامه‌های ماه رمضان امسال در 4 بخش مختلف در ساعت‌های پس از اذان صبح، پیش از اذان ظهر، برنامه عصرگاهی ساعت 19 تا 20 و همچنین ساعت 24 است که در این ساعت همراه با ترجمه خواهد بود. 

مدیر رادیو قرآن با اشاره به اینکه به جهت تنوع ترتیل‌ها از قاریان مختلف استفاده شده است، گفت: دلیل این کار این است که موسیقی ترتیل‌ها و صدای قاریان تکرارپذیر نباشد و با برنامه ریزی انجام شده در کلیه ساعت‌های ماه رمضان ترتیل قرآن کریم از یکی از شبکه‌های رادیویی پخش می‌شود.

محمدزاده تصریح کرد: این شبکه رادیویی با 32 عنوان برنامه و 499 برنامه را در 28 هزار و 962 دقیقه به استقبال ماه رمضان می‌رود و حدود 50 درصد برنامه‌های رادیو قرآن به تلاوت قرآن، 42 درصد قاریان ایرانی و 57 درصد قاریان غیرایرانی است که در کل ماه مبارک رمضان شاهد 6 هزار و 8 قطعه تلاوت از این رادیو پخش می‌شود. 

وی در خصوص ویژه‌برنامه‌های سحر این شبکه گفت: حدیث آرزومندی از ساعت 3 تا 5 بامداد از روز اول ماه رمضان از این شبکه رادیویی پخش می‌شود. ویژه‌برنامه صدای ربنا ویژه افطار که هر شب ساعت 20 پخش می‌شود. 

مدیر رادیو قرآن در خصوص ویژه‌برنامه‌های شب قدر نیز یادآور شد: برنامه «قدر قرآن» در شب‌های قدر از ساعت 24 تا 2 صبح پخش می‌شود و صفحه تقویم با تلاوت سوره عنکبوت، دعای جوشن کبیر، سخنرانی، معرفی کتاب در این شب پخش می‌شود.

محمدزاده گفت: پخش زنده دیدار جامعه قرآنی با مقام معظم رهبری در تاریخ هشتم تیرماه ساعت 16:30 تا 20 پخش می‌شود و پخش ویژه‌برنامه شهر قرآن از محل برگزاری نمایشگاه قرآن به طور زنده از ساعت 21 تا 22:30 دقیقه انجام می‌شود. پخش کرسی‌های اذان‌گویی در بازار پوشش اسلامی و حجاب و عفاف مصلای امام خمینی پخش می‌شود.

وی در خصوص رادیو تلاوت نیز توضیح داد و گفت: رادیو تلاوت کانال دوم شبکه رادیویی قرآن است که به صورت تخصصی مبادرت به پخش تلاوت قرآن می‌کند.

مدیر رادیو قرآن از راه‌اندازی 2 رادیوی فوق تخصصی و قرآنی آموزش قرآن کریم و تفسیر قرآن در سال 93 و یا اوایل سال 94 خبر داد که در رادیو تلاوت 6 تن از قاریان مشهور مصری صاحب کرسی تلاوت هستند.  این رادیو با هدف اشاعه فرهنگ قرآن‌خوانی و تشویق و ترغیب علاقه‌مندان به قرآن پخش می‌شود.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین