عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۸۸۶
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
افتتاح می شود؛
نخستین مسجد«سبز» سازگار با محیط زیست در دبی و منطقه خاورمیانه همزمان با مبارک رمضان افتتاح می شود و آماده استقبال از نمازگزاران است.
عقیقموسسه اوقاف و امور قصر دبی، کار ساخت نخستین مسجد «سبز» سازگار با محیط زیست را در کشور امارات و منطقه خاورمیانه به پایان رسانید.

طیب الریس، دبیر کل موسسه گفت: این مسجد جدید همزمان با ماه مبارک رمضان افتتاح می شود و نمازگزاران در این ماه می توانند از این مسجد استفاده کنند.

وی افزود: این مسجد نخستین مسجد سبز است که در کشور افتتاح می شود و این مسجد به طور کامل از لامپهای ال‌ای‌دی استفاده شده، سقف مجهز به سلول‌های خورشیدی است و شیرهای آب با استفاده از انرژی خورشیدی کار می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: این مسجد در منطقه «قرهود» دبی ساخته شده است و برای 3500 نمازگزار ظرفیت دارد و حدود 22 میلیون درهم برای ساخت مسجد هزینه شده است.

الریس تصریح کرد: این مسجد«خلیفه التاجر» نام دارد و نخستین مسجد سبز در کشور و منطقه خاورمیانه به شمار می رود.
این مسجد براساس استانداردهای محیط زیست ساخته شده تا از اتلاف انرژی و منابع دیگر مانند آب جلوگیری شود. از جمله اقدامات در نظر گرفته شده در این زمینه اختصاص فضای سبز در اطراف مسجد، استفاده از انرژی خورشیدی برای گرم کردن آب مسجد، استفاده از تکنولوژی بازیافت آبی که برای وضو استفاده می شود،استفاده از مواد ساختمانی سازگار با محیط زیست در ساخت مسجد، کاهش میزان استفاده از آب از طریق کاربرد تکنولوژی های جدید و استفاده از وسایل خنک کننده ی دارای کیفیت جهانی است.

همچنین، سقفهای این مسجد متحرک بوده و نمای بیرونی گچ‌کاری شده و درهای مسجد و حتی کابینت‌های آشپزخانه‌ این مسجد نیز همگی از جنس چوب است. این مسجد در زمینی به وسعت 10 هزار مترمربع ساخته شده است و بزرگترین مسجد امارات به شمار می رود.
ساخت مسجد به پایان رسیده است و در حال نصب دستگاههای صوتی، دوربینهای مراقبت، لوسترها و دستگاههای تهویه هوا هستند تا برای نمازگزاران در ماه مبارک رمضان آماده شود.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین