عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۸۸۴
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۶
استاد فلاح زاده پیشنهاد کرد؛
حجت الاسلام محمد حسین فلاح زاده از اساتید حوزه گفت : ایجاد شهرک آموزشی حج می تواند به آشنایی بیشتر زایران بامناسک حج مساعدت کند.
عقیقحجت الاسلام محمدحسین فلاح زاده در جمع روحانیون کاروان‌ها در بعثه مقام معظم رهبری در مکه گفت: اعمال و مناسک حج؛ کار دشوار و پیچیده ای نیست اما دقیق است. لذا باید همه ظرفیت‌ها را برای آشنایی بیشتر زایران با این مناسک بکار گرفت.

وی گفت: به عنوان طلبه ای که بیش از سه دهه درگیر موضوع آموزش مناسک حج بوده ام معتقدم که روحانیون کاروان‌ها نقش مهم و برجسته ای را در پیشبرد برنامه‌های آموزشی حج برعهده دارند.

وی افزود: فعالیت‌های آموزشی و از جمله ایجاد شهرک آموزشی حج باید مقدمه ای برای انجام بهتر اعمال از سوی زایران باشد.

این استاد حوزه، همچنین به روحانیون کاروان‌ها پیشنهاد کرد تا ایده‌های جدید خود را برای رفع مشکلات و کاستی‌ها و ارایه کارجدید برای انجام مناسک حج مطرح کنند.

حجت الاسلام فلاح زاده همچنین با اشاره به استفتائات جدیدی که در سالهای اخیر در ارتباط با ساخت سازه جدید و طواف و نماز در آن از سوی عمره گزاران مطرح شده است، گفت: بیش از هزار فرع و استفتائات جدید مطرح و چاپ شده است و در آینده نزدیک کتاب تفاوت فتاوا درباره موضوعات حج نیز منتشر می شود.

وی انتقال تجارب از سوی روحانیون کاروان‌ها به طلاب و روحانیون جوان را مورد تاکید قرار داد و گفت: روحانیون باتجربه؛ دانش و تجربه خود را به روحانیون جوان منتقل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از اینکه هنگام بازگشت به کشور به دلیل شرایط زمانی پرواز و تداخل با فریضه نماز صبح؛ نماز برخی زایران در هواپیما قضا می‌شود ابراز تاسف کرد و گفت: روحانیون کاروان‌ها شرایط خواندن نماز در هواپیما را به زوار متذکر شوند.

حجت الاسلام فلاح زاده همچنین باتوجه به شرایط پرواز و عدم امکان وضو گرفتن برای صدها مسافر پرواز به زایرانی که قصد بازگشت به کشور را دارند توصیه کرد برای انجام فریضه نماز صبح؛ با وضو وارد هواپیما شوند.

وی همچنین پیشنهاد کرد: در جدول برنامه‌های فرهنگی کاروانها به جای ذکر «‌زیارت دوره» از زیارت «اماکن مقدسه» استفاده کنند تا برای زایران معنا و مفهوم بهتری داشته باشد.

این استاد حوزه با اشاره به راه اندازی مرکز موضوع شناسی احکام فقهی در قم گفت: این مرکز در آینده در موضوع حج نیز فعال خواهد شد لذا روحانیون پیشنهادات خود را برای این مرکز ارسال کنند.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین