عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۸۷۵
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۹
همايش بين المللي سبط النبي امام حسن مجتبي عليه السلام با هدف بررسي و تبيين ابعاد اجتماعي، سياسي و فرهنگي حيات آن حضرت از فردا در تهران برگزار مي‌شود.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسن اختري، دبيركل مجمع جهاني اهل بيت (ع) در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تهران به ارائه گزارشي از كنگره بين‌المللي سبط النبي اكبر امام حسن مجتبي (ع)، اول و دوم تير پرداخت و جزئيات برگزاري آن را تشريح كرد.

وي با بيان اينكه از يكسال پيش براي برگزاري همايش بين‌المللي سبط النبي امام حسن مجتبي (ع) اقدام شده بود، گفت: اين همايش براي نشان دادن عشق و علاقه و ارادت به امام مجتبي (ع) و شناخته شدن ابعاد مختلف زندگاني و سيره آن حضرت برگزار مي‌شود.

دبيركل مجمع جهاني اهل بيت با ابراز تأسف از اينكه نسبت به شناخت امام سوم شيعيان تلاش زيادي نكرده ايم، افزود: دوست داشتن ائمه و محبت و اردات و عشق و علاقه به آنها هم فريضه قرآني و هم بر حسب رواياتي است كه از پيامبر اكرم (ص) بر جاي مانده است.

وي با اشاره به روايات متعددي كه در دائرةالمعارف‌هاي حديث شيعه و سني در بيان شخصيت امام حسن مجتبي (ع) مطرح شده، اظهار داشت: در سنن ابن ماجه آمده كه پيامبر اكرم (ص) فرمودند «هر كسي كه امام حسن (ع) و امام حسين (ع) را دوست داشته باشد مرا دوست دارد و هركس كه اين دو را دشمن بدارد دشمن من است».

حجت‌الاسلام والمسلمين اختري ادامه داد: براي نشان دادن محبتمان به خاندان عصمت و طهارت (ع) به ويژه امام حسن مجتبي (ع)، مجمع جهاني اهل بيت (ع) با همكاري برخي از نهادها و سازمانهاي ديگر در راستاي شناسايي ابعاد مختلف زندگاني و سيره ايشان براي جامعه، اقدام به برگزاري همايش مي‌كند.

وي افزود: با اعلام فراخوان اين همايش مقالاتي درباره ابعاد سياسي و اجتماعي زندگاني آن حضرت و حركت و سيره مختلف ديني و معنوي ايشان دريافت و حدود
۱۰۰ مقاله از ايران و كشورهاي مختلف به دست ما رسيد كه ۶۷ مقاله امتياز كسب كردند، ۴۵ مقاله فارسي، ۱۹ مقاله عربي و ۳ مقاله به زبان‌هاي ديگر براي ارائه انتخاب شدند.

دبيركل مجمع جهاني اهل بيت (ع) تصريح كرد: افتتاحيه همايش صبح يكشنبه اول تيرماه در اجلاس سران كشورهاي اسلامي و اختتاميه بعدازظهر فرداي اين روز در همين مكان برگزار مي‌شود كه با تشكيل
۴ كميسيون سيره فردي و خانوادگي امام مجتبي (ع)، بررسي شبهات و ديدگاه‌هاي مستشرقين درباره آن حضرت، بررسي سيره سياسي و اجتماعي اين امام و سبك زندگي و ميراث علمي و فرهنگي ايشان همراه خواهد بود.

وي با بيان اينكه يك كميسيون شعر روز اول در مجتمع آدينه برگزار مي‌شود، گفت: در اين بخش از شعراي آييني كشور خواسته شده تا اشعار جديدي در قالب‌هاي مختلف شعري از جمله قصيده، غزل، رباعي و شعر نو با محوريت زندگي امام مجتبي (ع) و فرزندان ايشان قاسم بن الحسن (ع) و عبدالله بن الحسن (ع) بسرايند.


حجت‌الاسلام والمسلمين اختري با اشاره به اينكه يكصد قطعه شعر به دبيرخانه همايش رسيده است، ابراز كرد: مجموعه اشعار رسيده به دبيرخانه كنگره در قالب كتاب فاخري با عنوان «ديوان شعر امام مجتبي (ع) » چاپ و در اختيار عموم قرار مي‌گيرد.


منبع:حج
211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین