عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۸۳۲
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۶
طرح ختم قران كريم در سفر به مكه مكرمه و در جوار بيت الله احرام از جمله اقدامات ابتكاري و خودجوش است كه توسط زايران ايراني در سفر به مكه مكرمه در حال اجراست .

عقیق:براساس اين طرح قران كريم به ۳۰ جز تقسيم شده و مدير كاروان در برگه هايي كه از شماره يك تا ۳۰ شماره گذاري شده است؛ برگه‌ها را به زايران اعطا مي‌كندو زوار نسبت به تلاوت جز مشخص شده؛ اقدام مي‌كنند.
آقاي عليپور از مديران كاروان‌هاي اعزامي از استان فارس در اين خصوص به خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج به مكه مكرمه گفت: اين طرح بارها و بارها در سفر به مكه مكرمه توسط زايران اجرا شده است و در واقع توفيقي است كه خداوند به بندگان خود براي تلاوت كتاب وحي مي‌دهد.
وي گفت: با اجراي اين طرح ابتكاري؛ هر روز هر كاروان حداقل يك بار قران كريم را در مسجدالحرام ختم مي‌كند و در مدت اقامت
۵ روزه يك كاروان در مكه مكرمه دست كم ۵ بار كتاب الهي توسط زايران مرور مي‌شود و اين تلاوت نورانيت و معنويت در كاروان‌ها را دوچندان مي‌كند.
علاوه بر اجراي اين طرح؛ بسياري از زايران در اقدامي بسيار پسنديده نسبت به ختم قران كريم در طول سفر عمره نيز اهتمام ويژه اي دارند به گونه اي كه نيمي از قران را در مدينه منوره و در جوار مرقد مطهر پيامبر گرامي اسلام و نيمي ديگر را در كنار كعبه معظمه تلاوت مي‌كنند.
باتوجه به نزديك شدن به ماه مبارك رمضان- ماه نزول قران – پيش بيني مي‌شود محفل‌هاي انس با قران و طرح‌هاي ابتكاري توسط زايران براي مانوس بودن هرچه بيشتر با اين كتاب الهي متفاوت‌تر از دوره‌هاي قبل اجرا شود.


منبع:حج
211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین