عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۸۲۶
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
حجت الاسلام پناهیان می‌گوید: «کسانی که به موسیقی محتاج شدند و به آن نیاز دارند به خاطر خلاء انس با قرآن است٬ بنابراین اشک و حزن باید به عنوان ارزش رواج پیدا کند.»
عقیقحجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در نشست هم‌اندیشی سخنرانان هیئت رزمندگان اسلام که در سالن همایش‏‌‏های مدرسه علمیه دارالشفا برگزار شد، با اشاره به اهمیت تبلیغ اظهار کرد: نیازهای اولویت‌دار،‌ زمینه پذیرش و علاقه باید در تبلیغ در نظر گرفته شود. ولایت‌مداری از جمله موضوعات مورد نیاز اولویت‌دار است ضمن اینکه تشکیل خانواده و تکثیر نسل از جمله موضوعات مورد نیاز اولویت‌دار دیگر به شمار می‏‌‏روند.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان گفت:‌ انس و تدبر در قرآن از جمله موضوعات پرکاربرد ویژه ماه رمضان است که باید در این زمینه به اقدامات اساسی پرداخته شود. روایاتی وجود دارد که قرآن با حزن نازل شده، بنابراین باید با حزن قرائت شود و اگر قرآن قرائت شود، حزن لازم را ایجاد می‌کند و زمینه پذیرش فراهم می‌شود. پناهیان عنوان کرد: کسانی که به موسیقی محتاج شدند و به آن نیاز دارند به خاطر خلاء انس با قرآن است بنابراین اشک و حزن باید به عنوان ارزش رواج پیدا کند. انسانی که برای هر موضوعی چرایی را سوال کند بدبخت است بنابراین در برخی از حوزه‌ها باید به صورت تکلیفی‌تر عمل کنیم.

وی با بیان اینکه انس با قرآن باید در دستور زندگی قرار گیرد، تصریح کرد: باید از صدا و سیما به عنوان رسانه‌ای برای تغییر سبک زندگی استفاده کنیم که متاسفانه کمتر استفاده می‌شود. اکنون بزرگترین خطری که وجود دارد دین‌داری عافیت‌طلبانه،‌ بدون استکبارستیزی و ولایت‌گریزی است. پناهیان یادآور شد: اگر تدبر در قرآن رواج پیدا کند، مردم سیاسی تربیت می‌شوند و ریشه استکبار در آنها سوزانده می‌شود که تدبر به معنای رابطه بین آیات و مفاهیم را استخراج کردن است. وی خاطرنشان کرد: قرآن کتاب سیاسی است که دستورات تربیتی و اخلاقی در آن وجود دارد که باید استخراج شود. حزن در اثر قرائت قرآن با اندوه تفاوت دارد که در این زمینه ممکن است اشک در اثر محبت و شوق پدید ‌آید.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین