عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۸۲۰
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۱
سردار شعبانی گفت: حلقه وسط و فرماندهی جریان ضاله داعش، بعثی‌ها هستند و امروزه همانند طالبان با شیوه‌های تطمیع، تخریب اماکن و خشونت حاضر می‌شوند. داعش نام گروه خود را «العوده» به معنای بازگشت بعثی‌ها به قدرت گذاشته است.
عقیقهمایش کفن‌پوشان مدافعان حریم اهل بیت(ع) روبروی حسینیه امام زمان(عج) در محله خانی‌آبادنو تهران با حضور عاشقان و مدافعان حسینی برگزار شد.

شرکت کنندگان در این همایش اعم از مرد و زن، پیر و جوان، کودک و نوجوان، همگی کفن‌هایی بر تن داشتند که روی آن نوشته شده بود «مدافعان حسین».

این همایش در فضای باز برگزار شد و مهدی مقدم از مداحان اهل‌بیت(ع) اشعاری فارسی- ترکی را برای جمع حاضر می‌خواند و آنها هم با او همراهی می‌کردند و شعار «لبیک یا حسین» را سر می‌دادند.

البته این فقط صدای حاضران در روبروی حسینیه نبود که یکصدا «لبیک یا حسین»  را بر لب جاری می‌ساختند، بلکه افرادی که در اطراف آنجا بودند و کسبه محل نیز از همان جایی که ایستاده بودند با تکرار شعار «لبیک یا حسین» حضور خود را اعلام می‌کردند.

 

در ادامه این مراسم سردار شعبانی با اشاره به حمله تروریستی گروه داعش به عراق عنوان کرد: تعداد 140 هزار فدایی صدام در اواخر عمر او -زمانی که آمریکا به عراق حمله کرد و صدام دستگیر و کشته شد- خود را پنهان کردند تا دولت نوری المالکی روی کار آمد. برخی از این افراد اکنون به داعش پیوسته‌اند.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) افزود: متاسفانه جریان منحرف و قوم ضاله داعش، همانند سلفی‌ها و خوارج هستند که می‌خواهند به گذشته بازگردند. آنها معتقدند که همانند سلف گذشته‌شان یک نفر باید حکومت را به دست گیرد خلیفه‌ای که دستورش سریع‌الاجابه باشد.

وی ادامه داد: داعشی‌ها بر این باورند که بغداد، دمشق و کابل سه پایگاهی هستند که از سلطه گروه داعش خارج شده‌اند لذا آمریکایی‌ها آنها را تحریک می‌کنند که باید این سه پایگاه را به دست گیرید.

این استاد دانشگاه گفت: حلقه وسط و فرماندهی جریان ظاله داعش، بعثی‌ها هستند و امروزه همانند طالبان با شیوه‌های تطمیع، تخریب اماکن و خشونت حاضر می‌شوند و محدود به مرزها نمی‌شوند. داعش نام گروه خود را «العوده» گذاشته به معنای بازگشت بعثی‌ها به قدرت. ماهیت داعش سکولاریستی است اما چهره مذهبی به خود می‌گیرد.

سردار شعبانی اظهار داشت: خوشبختانه 6 قوم از اقلیت‌های مذهبی در ایران حضور دارند که در قانون اساسی ما به رسمیت شناخته شده‌اند و همه این قومیت‌ها نیز در هشت سال دفاع مقدس شرکت داشته‌اند.

وی عنوان کرد: متأسفانه برخی از جمله رئیس مجلس عراق به ملت خود خیانت کردند و یکی از مشکلات دولت مالکی این است که از 14 لشکر عراق، هفت لشکر بدون مقاومت خود را تسلیم گروه داعش کرده‌اند و داعش به دنبال تجزیه عراق است.

سردار شعبانی در پایان اظهار داشت: اگر در شهادت حضرت زهرا(س) فقط هفت نفر پیکر ایشان را حمل کردند و در حادثه عاشورا 72 نفر حضرت سیدالشهدا(ع) را یاری کردند اما امروز 70 میلیون نفر آماده دفاع از حریم ولایت و پشت سر مقام معظم رهبری هستند.

 

در بخشی از این همایش، فرم‌هایی برای ثبت نام افراد برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) در میان شرکت کنندگان توزیع شد و بر اساس اعلام شخص مجری، تا کنون 63 هزار نفر از ایرانی‌ها آمادگی خود را در این راستا اعلام کرده‌اند.

پایان این همایش، قطعنامه‌ای در محکومیت اقدامات گروه تروریستی داعش قرائت شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عاشق حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
0
0
لبیــــــــــــــــک یـــــــــا حسیـــــــــــــــن
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین