عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۷۸۸
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۲
شامگاه سه‌شنبه صافيه‌الياس شاهد برگزاري همايشي با نام جوان و زندگي شيرين بود كه ميهمانان اصلي آن‌را جوانان تشكيل مي‌دادند.
عقیق:حجت‌الاسلام‌والمسلمين نجف نجفي‌روحاني كه سخنران اصلي اين همايش بود، بحث خود را با ارائه اين نكته آغاز كرده‌اند كه از ما خواسته شده تا درست زندگي و در اين راه تلاش كنيم و بهترين اعمال آن است كه از سرزمين وحي درست زندگي كردن را بياموزيم.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري پس از اشاره به آيه «مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَىٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاه طَيِّبَه»، حيات طيبه را زندگي درست و شيرين و پايدار برشمرد و اولين گام در اين مسير را شيوه ازدواج معرفي كرد و ادامه داد: ازدواجي كه عاقلانه باشد و متعاقب آن، زندگي‌اي عاشقانه را رقم بزند.
وي اظهار محبت همسران به يكديگر را يكي از مهم‌ترين روش‌هاي ايجاد زندگي بانشاط و پايدار عنوان كرد و با بررسي عوامل بي‌نشاطي در زندگي، لجبازي، بيكاري، چشم و هم‌چشمي و بي‌توجهي را از جمله اين عوامل برشمرد.
بخش دوم سخنان حجت‌الاسلام نجفي‌روحاني به معرفي اماكن تاريخي-معنوي مدينه‌منوره اختصاص داشت و در خلال اين بحث و بررسي، نكاتي درباره آثارو كاربردهاي توجه به تاريخ در زندگي امروز، بيان شد.
پايان‌بخش اين برنامه نيز ذكر توسلي به ساحت ائمه اطهار (عليهما‌السلام) بود كه توسط حاج محمود تاري، شاعر و مداح اهل‌بيت اجرا شد. زائران جوان حاضر در اين همايش، در نهايت با دريافت هدايايي از سوي بعثه مقام معظم رهبري در مدينه، بدرقه شدند.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین