عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۷۸۵
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲
نگاهی به شماره جدید مجله امان
در میان مطالب این شماره می توان به مساله طول عمر امام زمان، عدالت راهبرد دولت صالحان، آثار و برکات روزه، کتابخانه مهدوی، انسان منتظر و سبک زندگی جهادی، شرح میثاق، راهکارهای ترویج فرهنگ مهدویت و... اشاره نمود که در این شماره از مجله امان به چاپ رسیده است.
عقیقدر شماره جدید امان که چهل و هشتمین نوبت از انتشار این مجله است شاهد مطالب متنوع و متعددی در موضوع مهدویت با قالبهای مختلف با گرافیکی چشم نواز هستیم که در این شماره با رویکرد مطالب بهاری و نیز توجه به نیمه شعبان به دست مخاطبان این مجله که ویژه امام زمان (عج) می باشد رسیده است.

در این شماره با عناوینی همچون ما نسل چهلم هستیم، او سلیمان زمان است و خاتم با اوست، نقد فیلم جهانی زد، جهانی شدن مار خوش خط و خال، کارکردهای تربیتی جشن های نیمه شعبان و سایر عناوین که در حوزه مباحث مهدوی منتشر شده است روبرو می شویم.

معارف مهدوی، اخبار مهدوی، زندگی مهدوی و آسیب شناسی جزء سرفصلهای مطالب این شماره اند.

با یاران امان، پیامک مهدوی، مسابقه تستی و جدول شرح در متن، از دیگر نوشته ها و عناوین این شماره از نشریه امان است.

در میان دیگر نوشتارهای این شماره می توان به مساله طول عمر امام زمان، عدالت راهبرد دولت صالحان، آثار و برکات روزه، کتابخانه مهدوی، انسان منتظر و سبک زندگی جهادی، شرح میثاق، راهکارهای ترویج فرهنگ مهدویت و... اشاره نمود که در این شماره از مجله امان به چاپ رسیده است.

یکی از مطالب خواندنی و ارزشمند این نشریه به قلم سید عباس سجادی و با عنوان «عدالت راهبرد دولت صالحان» است که در آن ضمن بیان برخی از آثار و نتایج رویکرد معنوی در زندگی امروز بشر با عنایت به نوع حکومت مهدوی یادآوری می شود:

مساله مهم مبارزه با طاغوتها و قدرتهای غیرخدایی و اقامه عدل و قسط، ریشه در مکتب انبیای الهی دارد؛ چرا که دو هدف اساسی آنان دعوت به توحید و یگانه پرستی و اقامه قسط و عدل در جامعه بود.

در این نوشتار موضوعاتی نظیر اقامه عدل و قسط به عنوان هدف انبیا، جایگاه عدالت در روایات، حاکمیت مستضعفان و... مورد تبیین و تحلیل قرارگرفته است.

در مطلب ارزشمند و خواندنی دیگری با عنوان صاحب شب قدر، به موضوع شب قدر و حضرت بقیه الله(عج) پرداخته شده است و در بخشی از آن آمده است:

در شب قدر تفسیر امور سال به محضر حضرت حجت زمان نازل شده و برنامه یک سال مربوط به عالم، از سوی خداوند متعال به محضر او ارائه می شود.

سرّ این حقیقت همان مساله وساطت در فیض است.

یعنی خداوند حکیم برای ارائه میزان و مقدار فیضی که مقرر شده محضر واسطه فیض افاضه شود، زمانی را به عنوان شب قدر قرارداده تا علاوه بر تفصیل و تقدیر امور در این شب، انسان بتواند با احیا و راز و نیاز، نقشی در مقدار فیض خود و افزایش آن داشته باشد.

در مطلب دیگری با عنوان «به دنبال تو می گردم، نمی یابم نشانت را» به موضوع پیوند شعر مهدوی و شعر فاطمی پرداخته شده است.

در این نوشتار سعی شده است تا به صورت مختصر به این پرسش پاسخ داده شود ارتباط و پیوند تاریخی و مضمونی و محتوایی و عقبه و سابقه و زمینه های رابطه شعر فاطمی و مهدوی در طول ادوار مختلف از قدیم الایام تا دوران معاصر چگونه بوده است و شکل گیری این پیوند به چه صورت و بر چه مبنایی رخ داده است.

در معرفی نشریه امان آمده است که مي خواهيم نشريه اي  ارائه دهيم نه براي عنوان و تيراژ و... ، فقط ويژه امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف؛ آن كه سست و بي پايه نباشد زيبا و شايسته براي همه علاقه مندان به ساحت مقدس امام مهربانمان . پس مشتاقانه نيازمند دست و فكر ياريگرتان هستيم.

سياست‌هاي آرماني اين نشريه، ايجاد و تقويت معرفت، محبت و اطاعت نسبت به امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف  و به تبع، نسبت به دوستداران و به ويژه علماي رباني با سِمت نايبان حضرت در عصر غيبت بوده و در سياست راهبردي آن، خودسازي و جامعه‌سازي و به بيان جامع، زمينه‌سازي براي ظهور و حکومت جهاني حضرت قائم عجل الله تعالي فرجه الشريف  مورد توجه قرار گرفته است.

اين نشريه در راستاي دستيابي به آرمان‌هاي مورد نظر، از شيوه‌ها، راهکارهاي آموزشي نظير الگوسازي، بهره‌گيري از هنر و ادبيات، مستند سازي، مختصر سازي، تهية ويژه‌نامه و در قالب‌هايي همچون مقاله، گزارش، گفت‌وگو، سخنراني، شعر، داستان، دل‌نوشته، پرسش و پاسخ و پيوند دادن مناسبت‌ها با معارف مهدوي بهره مي‌گيرد.

در پایان یکی از شعرهای بخش شعر مهدوی را که سروده ای از زهیر دهقانی آرانی است تقدیم شما خوانندگان عزیز می نماییم:

مستیم ولی مست می موعودیم

هستیم چنین و از ازل هم بودیم

ما را چو عدو مور شمارد غم نیست

ما وارث مُلک وَلَد داوودیم

از نسل خلیلیم و تبر در دستیم

ما بت شکنان معبد نمرودیم

ما منتظریم کعبه روشن گردد

دیری ست پی اجازت معبودیم

تا یار دو دست خویش بر پرده زند

ما شاهد آن طلیعۀ مشهودیم

یا رب نکند چشم ز ما بردارد

گر یار ز ما دور شود نابودیم

آدینه ز تقویم همه حذف شده است

از بس همگی در پی بیع و سودیم

کشکول زهیر از دو بیتی خالی ست

درویشِ غزل سرای خاک آلودیم

مجله امان کاری از بنياد فرهنگي مهدي موعود((عج)) و مركز تخصصي مهدويت است به مدير مسئولی مجتبي كلباسي و سردبيری محمد صابر جعفري. علاقمندان می توانند به نشاني قم، خ شهدا،كوچه آمار، بن بست شهيد عليان، پلاك24 مراجعه نموده و یا با صندوق پستي: 3975-37185 -  نشريه امان مکاتبه کنند و یا با شماره تلفن- فکس: 7832500  تماس حاصل نمایند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین