عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۷۵۲
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۴
مدیر گروه تاریخ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از برگزاری نشست علمی «تحول گفتمان در گزارش واقعه کربلا تا قرن دهم» در روز 29 خرداد ماه امسال خبر داد.

عقیق:حجت‌الاسلام رمضان محمدی با اشاره به نشست علمی تحول گفتمان در گزارش واقعه کربلا تا قرن دهم اظهار کرد: این نشست نگاهی به گفتمان‌ها از قرون نخستین تا قرن دهم دارد و گفتمان‌هایی که پیرامون واقعه کربلا اتفاق افتاده، مطرح می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: چهار گفتمان تاریخی، عاطفی، عرفانی و ماورایی در این نشست بحث می‌شود و شاخصه‌های هر گفتمان نیز در دستور کار این نشست قرار می‌گیرد.

مدیر گروه تاریخ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد:‌ ناقد این نشست از این زاویه نگاه می‌کند که ممکن است شاخصه‌های هر گفتمان درست نباشد و نواقصی داشته باشند.

وی یادآور شد: این نشست علمی پیرامون واقعه کربلا تا قرن دهم با توجه به متون فارسی و نسخ‌شناسی برگزار شده و اینکه گفتمان‌ها در کدام فضای ماورایی، تاریخی، عاطفی و کلامی است، تبیین می‌شود.

محمدی از برگزاری نشست علمی تحول گفتمان در گزارش واقعه کربلا تا قرن دهم با تکیه بر منابع فارسی 29 خرداد سال جاری خبر داد و افزود: رقیه ابوالقاسمی، عضو هیئت علمی دانشنامه جهان اسلام در این نشست به ایراد سخنرانی می‌پردازد و منصور داداش‌نژاد، نایب رئیس انجمن تاریخ‌پژوهان حوزه به عنوان ناقد و حجت‌الاسلام قاسم خانجانی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و عضو انجمن تاریخ‌پژوهان به عنوان دبیر علمی این نشست حضور دارند.

نشست علمی «تحول گفتمان در گزارش واقعه کربلا تا قرن دهم» 29 خرداد ماه ساعت 16 در سالن همایش انجمن‌های علمی حوزه واقع در خیابان جمهوری برگزار می‌شود.

 

منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین