عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۷۱۱
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
گفتگو با طلبه قاری قرآن
مهجوریت قرآن برگرفته از غفلت مسئولان این عرصه است، این کتاب آسمانی هر روز معجزه‌های جدیدی را از دل خود بیرون می‌آورد که مایه مباهات دین مقدس اسلام است.
عقیقعلی پورسینا متولد 20 بهمن 1368 دارای مدرک مهندسی شیمی است و تنها یک سال است که در مدرسه علمیه میرزا حسین اصفهانی مشغول فراگیری علوم دینی است.

علاقه به قرائت و انس با قرآن از 10 سالگی در وجودش شکل گرفت و با توجه به سن کم توانسته است رتبه‌های برتر کشوری و استانی را در حوزه قرائت قرآن به خود اختصاص دهد.

کمتر از 16 سال داشت که موفق به کسب رتبه اول کشور در مسابقات آموزش و پرورش در سراسر کشور شد و بعد از آن توانست رتبه سوم مسابقات قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و همچنین رتبه ممتاز مسابقات قرآنی کشوری در کرج را به خود اختصاص دهد.

گفتگوی کوتاهی با این قاری طلبه انجام شده که در پی می‌آید.

*علاقه شما به قرائت و انس با قرآن از چه زمانی آغاز شد؟

در دوران کودکی و با شنیدن صوت دلنشین قرآن که با صدای قاریان بزرگ پخش می‌شد، علاقه شدیدی نسبت به قرائت قرآن پیدا کردم و به صورت جدی فعالیت خود در حوزه قرائت قرآن از سن 10 سالگی آغاز کردم.

*از کدام یک از اساتید قرآنی برای شروع کار بهره بردید؟

بهره‌مندی از آموزش‌های استاد سرشوق، از مهم‌ترین اقبال‌های من در زندگی بود زیرا قرائت صحیح قرآن را از این استاد بزرگوار آموختم و با حضور در جلسات اساتید برتری چون، استاد شاه‌نوری، استاد مقدم، استاد وفایی و استاد نیکدستی قرائت صحیح قرآن را به خوبی فراگرفتم.

*در بحث قرائت قرآن از چه سبکی بیشتر استفاده می‌کنید؟

بیشتر تمایل دارم قرآن را تلاوت کنم که از درونم بر می‌خیزد، سعی می‌کنم در هنگام قرائت قرآن در کنار حفظ و مباحث فنی و موسیقی آهنگین تلاوت قرآن از سبکی پیش‌بینی نشده استفاده کنم، ضمن آن‌که در این میان معنا‌گرایی و توجه به معنویت را نیز در هنگام قرائت قرآن از مهم‌ترین اصول قرائت قرآن می‌دانم، سبک خواندن استاد شهات انور را نیز بسیار دوست دارم و سعی می‌کنم، سبکی را نزدیک به این استاد بزرگ پیاده کنم.

*چه برنامه‌ای برای آینده به ویژه در بحث قرائت قرآن دارید؟

حضور در مسابقات بزرگ را در برنامه‌ خود دارم، البته این حضور به معنای معروف شدن و کسب رتبه‌های برتر نیست، بلکه بیشتر در نظر دارم توان و داشته خود، را عرضه کنم و مبلغی کتاب آسمانی دین مبین اسلام باشم.

*برخی اعتقاد دارند، که قرآن مهجور است و بارها این حرف تکرار شده است، آیا شما این امر را حس کرده‌اید؟

باید بگویم، ایجاد این باور و اعتقاد در وجود برخی از افراد برگرفته از کم‌کاری فعالان و مسئولان در این حوزه است، چرا که قرآن هر روز تازگی و معجزه‌های جدیدی را از دل خود بیرون می‌آورد که خارج از باور بسیاری از مردم است و مسئولان باید با تبلیغ تازگی‌ها و معجزات قرآن، باور مهجوریت را در اذهان جامعه از بین ببرند.

*در این راستا چه ایرادی را به مسئولان امر وارد می‌دانید؟

باید بگویم در بسیاری از مدارس علمیه قرآن به عنوان درسی فرعی به طلبه‌ها آموزش داده می‌شود و این را می‌توان نقص بزرگی دانست و به مهجور ماندن قرآن دامن می‌زند.

توجه داشته باشیم طلاب مورد اعتماد‌ترین افراد جامعه هستند و از این رو باید آموزش‌های لازم در خصوص علوم قرآنی به ویژه خود قرآن را فرا گیرند.

*سطح مسابقات قرآنی طلاب را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

با توجه به این‌که اولین بار بود در این سطح از مسابقات شرکت می‌کردم، دارای سطح بالا و قابل توجهی بود، چرا که رقابتی سنگین بین شرکت کنندگان در این مسابقات ایجاد کرده بود و این امر خیلی به بالا رفتن سطح تلاوت شرکت کنندگان کمک می‌کرد.

همچنین باید بگویم بیشتر شرکت کنندگان در این سطح از طلاب حوزه‌ علمیه قم بود در حالی که دو نفر ممتاز این مسابقات از استان اصفهان انتخاب شدند.

*چه برنامه‌ای برای آینده و در زمینه تدریس دارید؟

در حال حاضر کلاس درسی را در مدرسه حاج ملا عبدالله دایر کرده‌ام و در زمینه قرائت قرآن آموزش‌ها و داشته‌های خود را به متقاضیان ارائه می‌دهم، در آینده نیز در نظر دارم نسبت به ترویج و همچنین یادگیری علوم قرآنی فعالیت داشته باشم.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین