عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۷۱۰
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱
آیت‌الله کنی، ثقل اتحاد نیروهای انقلاب به شمار می‌روند؛ به طوری که هرگاه اختلافی پیش می‌آمد، بلافاصله باپادر میانی آن را رفع می‌کردند.
عقیقحجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود مجد، همراه آیت الله مهدوی کنی درتشکیل کمیته انقلاب اسلامی و مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت و گویی گفت: ایشان چه قبل و چه بعد از انقلاب، با انقلاب بودند و حضوری مستمر و موثرداشتند و در طول مبارزات بارها  بازداشت شدند.

وی با نقل خاطره ای از قول آیت الله مهدوی  کنی گفت: روزی که بنده و چند نفر دیگر را بازداشت کردند وبه کمیته ضدخرابکاری بردند، سرهنگی رو به من کرد و گفت: اگر سید نبودی، چنین و چنان می کردم ، آقا با خنده می  گفت؛ طرف  فرق میان شیخ وسید را نمی دانست!.

 وی افزود: پس از انقلاب هرکسی هرکاری می توانست برای انقلاب می کرد از این رو آیت الله مهدوی که مبارزی خستگی ناپذیر هستند، کمیته شماره یک را در خیابان ایران یعنی کنار محل سکونت امام راه اندازی کرد و بنده هم چندی بعد، کمیته شماره دو را در جنوب غرب تهران شکل دادم و مرتب باآقای مهدوی کنی دیدار داشتیم.

متولی مدرسه باقرالعلوم علیه السلام گفت: وقتی مسئولان رژیم ستم شاهی را می گرفتیم، پس از بازجویی اولیه خدمت آقای مهدوی در کمیته مرکزی میفرستادیم .

حجت الاسلام و المسلمین مجد در ادامه ضمن تأکید بر شخصیت والای آیت الله مهدوی کنی، خاطرنشان کرد: ایشان اهل هیچ گونه خط و خطوطی نبوده و خود را وقف انقلاب و اهداف آن کرده بود .

وی در ادامه داد آیت الله مهدوی می گفت: بنده زاپاس العلما هستم، هرجا احساس نیاز شد، حضور یافته و خواهم یافت چه در نخست وزیری، چه در کمیته، چه در وزارت کشور و چه در هرجای دیگری.

متولی مدرسه باقرالعلوم(ع) ضمن برشمردن برخی صفات برجسته اخلاقی آیت الله مهدوی کنی، تأکید کرد: ایشان بسیار متواضع و فروتن هستند و همه ایشان را به این ویژگی می شناسند، این شخصیت انقلابی در کنار آقایان هاشمی، باهنر و بهشتی از  عناصر اصلی انقلاب هستند.

 این همراه آیت الله مهدوی کنی در کمیته انقلاب اسلامی به همکاری ایشان در مرکز رسیدگی به امور مساجد اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان، روحیه کدخدامنشی بسیاری دارند و ثقل اتحاد نیرو های انقلاب به شمار میروند ؛ به طوری که هرگاه اختلافی پیش می آمد، بلافاصله باپادر میانی آن را رفع می کردند.

 وی در پایان ضمن آرزوی سلامتی عاجل برای رییس مجلس خبرگان گفت: آیت الله مهدوی کنی، شخصیت برجسته ای ست  که همواره در کنار امام و رهبری بوده و هستند.

مرتضی خواجوند سریوی

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین