عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۵۴۸
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
حجت السلام خاتمی؛
عضو مجلس خبرگان رهبری در دومین همایش خانوادگی ذاکران گفت: به هیأتی‌ها و مداحان ولایی هشدار می‌دهم مراقب جریان‌های افراطی شیعه باشند.

عقیقدومین همایش خانوادگی مداحان با حضور خانواده مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) و سخنرانی آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت شهر تهران و سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حسینیه شهدای بسیج برگزار شد.

در این مراسم علی مشکینی و مرتضی طاهری مداحی کردند و یدالله بهتاش به بیان نکات اخلاقی پرداخت.

*جهان اسلام با دو جریان تکفیری روبرو است/ درمانگاه نیروهای تکفیری در اسرائیل است

خاتمی در این همایش با بیان اینکه امروز با دو جریان تکفیری مواجه هستیم، اظهار داشت: یک جریان که امروز مدعی تشکیل دولت اسلامی در عراق و شام هستند و اعلام کرده‌اند که اگر پیروز شویم در بزرگترین میدان شام مجسمه یزید را می‌سازیم و در دستش سر بریده اباعبدالله(ع) را قرار می‌دهیم، از همان ابتدای ورودشان به شهر موصل همه مردم عادی که شیعه هم نیستند را به رگبار بستند.

وی افزود: درمانگاه نیروهای تکفیری در اسرائیل است و عربستان حامی مالی آن‌هاست و رژیم سعودی عراق را تهدید کرد که اگر به استان الانبار وارد شوید ما هم وارد می‌شویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در طرف دیگر افراطی‌های شیعه قرار دارند، ابراز داشت: این جریان افراطی که 14 شبکه ماهواره‌ای دارند، در حالی که قرن‌هاست شیعه و سنی در کنار هم برادرانه زندگی می‌کنند، نام هفته وحدت را تغییر داده‌اند و بدعتی به نام دهه برائت درست کرده‌اند.

وی ادامه داد: آن‌ها در حالی که به صراحت رهبر دیروز و امروز انقلاب و مراجع عظام را هتک حرمت می‌کنند، برای اینکه خود را ولایتی نشان دهند در ایام ماه محرم به هیأت‌ها کمک می کنند، به هیأتی‌ها و مداحان ولایی هشدار می‌دهم مراقب این جریان‌ها باشند.

*داعش همان حزب بعث عراق است که توسط آمریکا حمایت می‌شوند

در ادامه سردار نقدی بیان داشت: این روزها همه همت دشمن این است که جنگ با کفر و استکبار و صهیونیست را به جنگ مذهبی در داخل دنیای اسلام تبدیل کند. به همین خاطر ده‌ها شبکه ماهواره‌ای راه‌اندازی کرده‌اند که روز و شب به ارزش‌ها و مقدسات شیعه اهانت و تعدی می‌کند و ده‌ها شبکه تلویزیونی دیگر هم در راستای اهانت به مقدسات اهل سنت به کار گرفته‌اند. شدیدترین عبارات و الفاظ را برای تحریک مذاهب شیعه علیه یکدیگر به کار می‌برند.

وی افزود: کافی است به نشانی این شبکه‌ها دقت کنیم. آیا محل این شبکه‌های به اصطلاح شیعه در کشور شیعه است؟ آیا آن شبکه‌های به اصطلاح سنی در کشورهای اهل تسنن واقعند؟ اکثر این شبکه‌ها از یک جا آب می خورند و تنها چند خیابان با هم فاصله دارند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: اینها را راه انداخته‌اند تا سر سلاح‌های مسلمانان را که به سمت صهیونیسم و اسرائیل نشانه رفته است را به سمت خودشان برگردانند.

وی ادامه داد: داعش همان حزب بعث عراق است که توسط آمریکا ساماندهی و حمایت مالی و تسلیحاتی و اطلاعاتی کرده است و با تبانی با برخی بعثی‌های بازمانده در ارتش عراق این هجمه علیه عراق را ایجاد کرده است و از اعلام این مطلب هم واهمه دارد.

نقدی با اشاره به اینکه داعش پیاده نظام ارتش آمریکا است و باید حواس‌مان باشد این ماجرا را به جنگ مذهبی تبدیل نکنیم، گفت: شهید مطهری 40 سال پیش فرمود: والله شمر همین صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها هستند و این ترورها و شقاوت‌ها به اسم دفاع از اهل سنت است، در حالی که آن‌ها اهل سنت را هم سر می‌برند.

وی با اشاره به سیل سنگین هجمه‌های فرهنگی افزود: آن‌ها وقتی فهمیدند نمی‌توانند از راه نظامی بر ما برتری پیدا کنند و وحدت ملت ایران را دیدند دو چیز را نشانه گرفتند، اول ایمان مردم را هدف قرار دادند، آن صلابتی که شهید فهمیده، بهنام محمدی، همت و باکری می‌سازد آن صلابت از ایمان است و اگر ایمان مردم را بگیرند دیگر کسی در مقابل حمله نظامی آن‌ها مقاومت نمی‌کند.

رئیس بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: دشمنان ظرف شش سال، 160 کانال با برنامه‌های متنوع با هدف تخریب ایمان، اخلاق و معنویت ایجاد کرده‌اند و کانون خانواده‌ها را هدف قرار داده‌اند، اما ما باید با تقویت ایمان مردم از طریق هیأت‌ها و مجالس اهل بیت(ع) با این جریان‌ها مقابله کنیم.

در پایان این مراسم محمد فراهانی مسئول سازمان بسیج مداحان و رئیس کانون ادبی و مذهبی یاس کبود در سخنان کوتاهی ضمن تشریح اهداف برگزاری این همایش بر لزوم ارتباط با خانواده مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) و بهره‌گیری از توانایی‌های آن‌ها در مدیریت و پیشبرد اهداف جلسات اهل بیت(ع) تأکید کرد.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین