عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۵۰۸
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۱
چهاردهمین دوره "طرح هزاران ختم قرآن کریم" با استقبال بیش از ۲۰۰ هزار نفر از قرآن دوستان در سراسر کشور برگزار شد.
عقیق "چهاردهمین دوره طرح هزاران ختم قرآن کریم" از روز جمعه مورخ 9 خردادماه لغایت جمعه 23 خردادماه سال 1393 برابر نیمه نخست ماه شعبان ‏المعظم به همت رادیو قرآن و مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی کشور از جمله آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، شورای عالی قرآن، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خبرگزاری ایکنا و بنیاد ختم قرآن مجید برگزار شد.

در طرح امسال روش‌های متعددی برای جلب مشارکت عموم علاقه ‏مندان در نظر گرفته شد که از جمله ساخت آنونس رادیویی، تیزر تلویزیونی، چاپ تراکت به صورت محدود، نصب فلش اینترنتی بر روی سایت‎ها و اطلاع‌رسانی در فضای‌های خبری را می‏‌توان نام برد.

ثبت نام 110 هزار نفر از طریق پیامک

برای ثبت نام از مخاطبان چهار روش پیش‌‏بینی شده بود که هر کدام به فراخور مورد توجه علاقه‌‏مندان قرار گرفت.

روش نخست؛ ثبت نام از طریق سامانه پیامک 30000114 بوده است که به طور متوسط روزانه بیش از 7 هزار نفر اقدام به ثبت نام کرده‌‏اند و در مجموع 15 روز، به صورت مجموع 110000 هزار نفر از این طریق اقدام به ثبت نام کرده‏‌اند.

روش دوم ثبت نام از طریق تلفن بوده است که چهار نفر از همکاران مستقر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) از ساعت هشت صبح لغایت هشت عصر اقدام به پاسخگویی به تلفن‏‌ها به شماره‌‏های 021-55935757 و 55955767 کردند و در مجموع بیش از 20 هزار نفر در این بخش ثبت نام کرده‌‏اند.

روش سوم  ثبت نام از طریق سایت رادیو قرآن بوده است که در این روش نیز بیش از چهار هزار نفر مشارکت داشتند؛ و روش چهارم ثبت نام از طریق سامانه بنیاد ختم قرآن مجید بوده است که در این روش نیز از طریق وب سایت ختم قرآن کریم ضمن بارگذاری فلش اینترنتی طرح، خود اقدام به ثبت نام نمودند که طی آن تعداد 1043 جزء قرآن تلاوت شده که در مجموع با مشارکت حدود هزار نفر همراه بوده است.

متوسط میزان مشارکت علاقه‏‌مندان در این طرح انتخاب یک الی دو جزء از قرآن بوده است، ولی برخی افراد نیز با انتخاب چند جزء، نیمی از قرآن کریم و یا ختم کل قرآن در این طرح حضور پیدا کردند.

همچنین روش ختم گروهی قرآن از سوی برخی مخاطبان رادیو قرآن انتخاب شدکه طی آن افراد در قالب یک خانواده،گروه فامیلی و یا شغلی اقدام به ختم قرآن نموده و نتیجه را برای رادیو قرآن ارسال کرده اند.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین