عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۵۰۱
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
کارشناس شبکه وهابی خبر تولد حضرت مهدی (ع) توسط اهل بیت را منکر شد.
عقیقمحمد انصاری مدیروکارشناس شبکه وهابی وصال حق با پخش کلیپ هایی با موضوع «مهدویت» مدعی شد روایتی در کتب شیعه مبنی برخبر دادن ائمه در مورد تولد حضرت مهدی وجود ندارد.


این کارشناس در حالی این ادعا را می کند که در منابع شیعه روایات بسیاری مبنی برپیشگویی ائمه از تولد امام زمان وجود دارد که به اختصار، خبر دادن امیرالمومنین،  امام رضا و امام جواد از تولد حضرت را در ذیل بیان می کنیم.


پیشگویی امیرالمومنین (ع)

اصبغ بن نباته می‏گوید: «أتیت امیرالمؤمنین (ع) فوجدته متفکّراً ینکت فی الأرض، فقلت:یا أمیرالمؤمنین!ما لی أراک متفکّراً تنکت فی الأرض، أرغبةً منک فیها؟فقال:لا واللَّه ما رغبتُ فیها ولا فی الدنیا یوماً قطّ، ولکنّی فکّرتُ فی مولودٍ یکون من ظهری الحادی‏عشر من ولدی، وهو المهدیّ الّذی یملأ الأرض عدلاً وقسطاً کما ملئت جوراً وظلماً، تکون له غیبة وحیرة یضلّ فیها أقوام ویهتدی فیها آخرون...»

خدمت امیرالمؤمنین (ع) رسیدم، دیدم که در فکر فرورفته و با چوب دستی بر زمین می‏زند. عرض کردم: ای امیرالمؤمنین چه شده که شما را متفکر می‏بینم وچوب در زمین فرومی‏برید، آیا در آن رغبتی پیدا کرده‏اید؟ حضرت فرمود: نه به خدا سوگند، من حتّی یک روز به زمین و دنیا رغبت ننمودم، ولی در مولودی فکر می‏کردم که از پشت من است، او یازدهمین فرد از اولاد من است. او مهدی‏ای است که زمین را پر از عدل خواهد کرد آن گونه که از جور و ظلم پر شده باشد. از برای او حیرت و غیبتی است که اقوامی در آن گمراه وگروهی نیز در آن هدایت می‏یابند. «کافی ج 1، ص 338، ح 7 و کمال الدین، ص 289».

پیشگویی امام رضا (ع)

حسین بن خالد در حدیثی می گوید : به امام رضا (ع) عرض شد : « ... و من القائم منکم أهل البیت ؟ قال : الرابع من ولدی ابن سیده الإمآء یطهر الله به الأرض من کل جور ، و یقدسها من کل ظلم ، وهو الذی یشک الناس فی ولادته وهو صاحب الغیبه قبل خروجه » ؛ « قائم از شما اهل بیت شما کیست ؟ حضرت فرمود: « چهارمین از اولادم ، فرزند بهترین زنان ، خداوند به واسطه او زمین را از هرگونه ظلم و جور پاک و مقدس خواهد کرد. و اوست کسی که مردم در ولادتش شک کنند ، و او کسی است که قبل از خروجش غیبت خواهد نمود ».«بحارالانوار،ج52،ص321،ح،29»

دعبل خزاعی می گوید: قصیده ای را برای مولایم امام علی بن موسی الرضا(ع) انشا کردم . هنگامی که به این اشعار رسیدم :
خروج امام لا محاله واقع
یقوم علی اسم الله و البرکات
یمیز فینا کل حق و باطل
ویجزی علی النعمآء والنقمات
« خروج امام به طور حتم واقع خواهد شد . او که بر اسم خدا و برکات قیام خواهد کرد. در بین ما هر حق و باطلی را تمییز خواهد داد . و بر نعمت ها و مصیبت ها جزا خواهد داد .»
« بکی الرضا (ع) بکاءاً شدیداً ، ثم رفع رأسه إلی ، فقال لی : یا خزاعی ! نطق روح القدس عیلی لسانک بهذین البیتین فهل تدری من هذا الإمام و متی یقوم ؟ فقلت : لا یا مولای إلا أنی سمعت بخروج إمام منکم یطهر الأرض من الفساد و یملأها عدلاً . فقال : یا دعبل! الامام بعدی محمد ابنی، و بعد محمد ابنه علی ، وبعد علی ابنه الحسن، و بعد الحسن ابنه الحجه القآئم المنتظر فی غیبته المطاع فی ظهوره ... » ؛ « امام رضا (ع) گریه شدیدی کرد ، پس سرش را به سوی من بلند کرد آن گاه فرمود: ای خزاعی ! روح القدس بر زبان تو به نطق در آمد ، آیا می دانی که این امام کیست؟ و کی قیام می کند؟ عرض کردم : خیر ، ای مولای من جز آنکه شنیده ام که امامی از شما خروج خواهد کرد و زمین را از فساد پاک خواهد نمود و پر از عدل و داد خواهد نمود. حضرت فرمود: همانا امام بعد از من فرزندم محمد است ، و بعداز محمد فرزندش علی ، و بعد از علی فرزندش حسن ، و بعد از حسن فرزندش حجت قائم است، او کسی است که در غیبتش منتظر و در هنگام ظهورش مطاع خواهد بود » . «ینابیع الموده،ج3،ص309،ح1، و بحارالانوار ج49،ص237»


واما پیشگویی امام جواد (ع)

در حدود نود حدیث از امام جواد(ع) اشاره به ولادت حضرت مهدی (ع) شده است . صدوق به سندش از عبد العظیم حسنی نقل کرده که فرمود : من بر محمد بن علی بن موسی بن جعفر بن علی بن حسین بن علی بن ابی طالب علیهم السلام وارد شدم و می خواستم تا از قائم سؤال کنم که آیا او مهدی است یا شخص دیگر ؟ حضرت در ابتدا فرمود: «یا أبا القاسم ! إن القائم منا هو المهدی الذی یجب أن ینتظر فی غیبته و یطاع فی ظهوره وهو الثالث من ولدی »

« ای ابوالقاسم ! همانا قائم از ما مهدی است که واجب است در غیبت او به انتظار نشسته شود و در ظهورش اطاعت شود . و او سومین از اولاد من است ».«کمال الدین،ص337،و بحارالانوار،ج51،ص156،ح1»

صدوق رحمه الله به سندش از صقر بن ابی دلف نقل کرده که از امام جواد (ع) شنیدم که می فرمود: « الإمام بعدی إبنی علی ، أمره أمری و قوله قولی و طاعته طاعتی ، و الإمام بعده ابنه الحسن أمره أبیه وقوله قول أبیه وطاعته طاعه أبیه . ثم سکت فقلت له : یابن رسول الله ! فمن الإمام بعد الحسن؟ فبکی علیه السلام بکاءاً شدیداً ، ثم قال : إن من بعد الحسن إبنه القآئم الحق المنتظر»
امام بعد از من فرزندم علی است ، امر او امر من وقول او قول من و طاعت او طاعت من است .وامام بعد از او فرزندش حسن است . امر او امر پدرش و قول او قول پدش ، وطاعت او طاعت پدرش می باشد. آنگاه ساکت شد . عرض کردم : ای فرزند رسول خدا ! امام بعد از حسن کیست؟ امام گریه شدیدی کرد، سپس فرمود : همانا بعداز حسن فرزندش قائم به حق منتظر است .«اعلام الوری،ص436، و بحارالانوار،ج51،ص157،ح5»

منبع:رسا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین