عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۴۷
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۰
ستاد عتبات عالیات استان خوزستان در واکنش به انتشار مقاله جمهوری اسلامی با عنوان«آیا امام حسین(ع) به ایجاد مشکلات برای مردم رضایت دارند؟!»
عقیق: ستاد عتبات عالیات استان خوزستان در واکنش به انتشار مقاله جمهوری اسلامی با عنوان «آیا امام حسین(ع) به ایجاد مشکلات برای مردم رضایت دارند؟!» بیانیه ای به شرح زیر منتشر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

در طول روزهای گذشته ضریح جدید امام حسین(ع) در قالب کاروان «سفینة النجاة» ازکارگاه محل ساخت در شهر مقدس قم به قصد انتقال به کربلای معلی در طول مسیر از شهرهای مختلفی عبور کرد تا از طریق مرز زمینی به جایگاه اصلی خود در کربلا برسد.

در این میان اجتماعات کم نظیر و اغلب بی نظیر همراه با عشق و ارادت وصف ناپذیر مردم ولایی کشور عزیزمان به این ضریح مطهر که خود نمونه‌ای دیگر از محبت به حسین فاطمه(س) است را شاهد بودیم که گواه آن تصاویر و اخباری بود که با تلاش خستگی ناپذیر عوامل صدا و سیما و اصحاب رسانه تنها گوشه های کوچکی از آن درشبکه های تلویزیونی و مطبوعات و خبرگزاری ها به نمایش در آمد.

اجتماعات این مردم عاشق در طول مسیر هیچ گاه محدود به زمان نبود و در تمام ساعات شبانه روز عاشقان و شیفتگان حسینی همچون پروانه در جوار این ضریح به عزاداری و نوحه سرایی می پرداختند به گونه ای که اغلب اوقات به دلیل همین ازدحام بیش از حد انتظار جمعیت، تمام برنامه ریزی های مدیران مربوطه به هم می خورد و بسیاری از این مشکلات از قبیل راه بندان ها و ترافیک جاده ای نیز برخلاف میل و خواست مسؤولان ایجاد می شد.

و از طرفی هر برنامه بزرگ و تاثیر گذاری تبعاً بصورت ناخواسته یک سری محدودیت ها، هزینه ها و حواشی در پی خواهد داشت که البته برخی قابل پیشگیری و برخی هم اجتناب ناپذیر است به عنوان نمونه می توان به مراسم بزرگ روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و برگزاری راهپیمایی های بزرگی همچون روز قدس، 22 بهمن و... را نام برد.

و در این رابطه با توجه به ابراز عشق و علاقه مردم به اهل بیت(ع) و هر آنچه به نام آنان منتسب باشد، وظیفه مسؤولان امر ایجاب می کند تا آنجایی که مقدورات اجازه دهد ضمن پرهیز از اقداماتی که باعث سلب آسایش مردم شود موجبات راحتی و آسایش مشتاقان دیدار آنان را از این ضریح مطهر فراهم کنند، که انصافا مسؤولان مربوطه در این رابطه از دل و جان مایه گذاشتند و اگر مشکلاتی همچون ترافیک و راه بندان هم بوده برای مردمی که همه هستی خود را در راه حسین(ع) و آرمان هایش ایثار می کنند قابل تحمل می باشد.

و اما پاسخ به نکات مورد اشاره در مطلب انتقادی روزنامه وزین جمهوری اسلامی:

در پاسخ به مطلب "اول اینکه"،  به اندازه کافی توضیحات لازم در بالا داده شد و اگر کشور بنا بر دیدگاه دوست عزیز خبرنگار روزنامه بخواهد اداره شود دیگر نباید مراسم تاسوعا و عاشورایی برگزار کرد و نه راهپیمایی روز قدس و راهپیمایی 22 بهمن و نه حتی مسافرت هایی که معمولا در برخی مناطق خوش آب و هوا که بیشترین و طولانی ترین ترافیک جاده ای را به خود اختصاص می دهد انجام شود.

درپاسخ به مطلب "دیگر اینکه"، درخصوص تعطیلی روز شنبه، حتماً مدیران و مسؤولان مربوطه دراین گونه مواقع خاص اختیارات لازم را داشته اند و قطعاً این تصمیم در جهت رفاه حال مردم و تسهیل دیدارمشتاقان از این ضریح مطهر بوده است. که جای تقدیر و تشکر دارد ضمناً توسط مسؤولان راهنمایی و رانندگی محدودیت های ترافیکی و مسیرهای جایگزین در اطراف محل استقرار ضریح و همچنین مسیرهای بین شهری اطلاع رسانی  لازم را صورت گرفته بود.

در پاسخ به مطلب "نکته دوم" باید گفت جای تاسف است که کسی در کسوت خبرنگاری و درمیان مردم باشد و این عشق و علاقه مردمی که ساعت ها بلکه روزها در خیابان ها و جاده ها و در زیر باران شدید(یک نمونه آن مسیرجاده دزفول به شوشتر در صالح شهر و سه راهی گتوند ساعت 2 بامداد مردم در زیر بارش شدید باران منتظر ورود کاروان ضریح بودند) انتظار دیدار کاروان عشق را  می کشیدند را ندیده باشد و این شور و حضور را با ریشخند"خودجوش!" بنامد. و در همین جا سؤال می کند که "کدامیک از مراجع عظام و علمای بزرگوار شیعه ضریحی را که هنوز نصب نشده است و البته قابل احترام است متبرک اعلام کرده است که اینگونه مردم به آن متوسل می‌شوند؟" که در پاسخ فقط توجه ایشان و خوانندگان محترم را به خبر بازدید وسخنان مرجع عالیقدرحضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی و همچنین خبر بازدید دیگرمراجع عظام تقلید جلب می کنم:

آیت الله مکارم شیرازی: چون نام امام حسین(ع) بر روی این ضریح قرار دارد ما هم علاقمند هستیم به یاد اباعبدالله(ع) این ضریح باشکوه را ببینیم.

آیت الله مکارم شیرازی: برخی افراد از روی ناآگاهی و یا مغرضانه سؤالی مطرح می‌کنند مبنی بر این که این ضریح از مقداری طلا، نقره، سنگ‌های قیمتی و کتیبه تشکیل شده است؛ چرا هنوز با این که به کربلا نرفته و نصب نشده است مردم به آن اهمیت می‌دهند به زیارتش می‌آیند و اشکشان جاری می‌شود؟ این مرجع تقلید در پاسخ به این سؤال پاسخ می دهد: این افراد یک نکته را فراموش کرده‌اند و آن این است که نام امام حسین(ع) روی این ضریح است و مهم همین نام است که به مقداری طلا و نقره ارزش داده است و گرنه همه جا طلا و نقره وجود دارد.

وی تصریح کرد: مردم وقتی به زیارت این ضریح می‌آیند به یاد می‌آورند که این ضریح مطهر متعلق به حضرت سید الشهدا(ع) است و قرار است روی مضجع شریف اباعبدالله الحسین(ع) نصب شود به همین دلیل برای آن‌ها ارزشمند است. (خبرگزاری فارس)

از پنجشنبه گذشته که ضریح مطهر اباعبدالله الحسین در مراسم باشکوهی رونمایی شد بازدید و زیارت این ضریح مورد استقبال مراجع عظام تقلید و علما قرار گرفته است و تاکنون حضرات آیات جوادی‌آملی، مصباح‌یزدی، شبیری‌زنجانی، علوی‌گرگانی، موسوی‌اردبیلی، گرامی، خاتمی، سعیدی و حسینی‌بوشهری ضریح مطهر را زیارت کرده‌اند.(خبرگزاری فارس)

و در آخر ایشان انتقاد داشته که چرا این مراسمات و اجتماعات مردم پیرامون ضریح از سیمای جمهوری اسلامی پخش می شود؟!  و حال اینکه باید پرسید آیا پخش این مراسم و استقبال با شکوه و بی نظیر که تاکنون نظیری برای آن در هیچکدام از این شهرها سابقه نداشته است، کم اهمیت تر از پخش دیگر برنامه ها که البته هرکدام در جای خود لازم هستند می باشد؟!


منبع: ستاد عتبات عالیات استان خوزستان

کدخبرنگار:211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین