عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۴۴۹
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۲
آیت الله مکارم شیرازی:
آیت الله مکارم شیرازی یکی از برکات نظام اسلامی را وارد کردن قرآن در عرصه ها و شئون مختلف زندگانی دانست و تاکیدکرد: اگر قرآن را تلاوت کنیم اما مطابق آموزه های آن عمل نکنیم فایده ای ندارد.
عقیقبه نقل از دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، وی در دیدار سردار مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم و کارکنان حافظ قرآن ناجای قم، با استناد به آیاتی از قرآن کریم و با بیان این که قرآن به نور و وسیله شفا تشبیه شده است، تاکید کرد: قرآن تنها برای تلاوت و خواندن نیست، هرچند این امور شایسته و مطلوب است اما هدف نهایی نیست.


وی با تاکید بر این که باید زندگی، رفتار و کردار خود را قرآنی و بر مبنای آموزه های دینی منطبق کنیم، تصریح کرد: اگر قرآن را تلاوت کنیم و بخوانیم اما مطابق آموزه های آن عمل نکنیم فایده ای ندارد.


وی یکی از برکات نظام اسلامی را وارد کردن قرآن در عرصه ها و شؤون مختلف زندگانی دانست و تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی این گونه نبود که در نیروهای انتظامی و نهادهای مشابه قرآن ظهور و بروز داشته باشد؛ اما امروز در نیروی انتظامی که ماهیت آن برقراری نظم و امنیت است، حافظان قرآن فراوانی حضور دارند و این بسیار ارزنده و قابل تقدیر است.


آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: جمهوری اسلامی برکات بسیاری داشته است که بسیاری از آن غافلند، یکی از این برکات ورود پررنگ قرآن به زندگی مردم است.


وی با تاکید بر این که فعالیت و کار قرآنی سبب برکات متعدد در زندگی انسان می شود، تصریح کرد: سعی کنید به موازارت حفظ و تلاوت قرآن، در محتوای آن بیندیشید و به محتوای آن عمل کنید و مطمئن باشید برای شما اسباب خیر و برکت خواهد بود.خداوند همه را در سایه قرآن موفق و سعادتمند دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین