عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۴۳۴
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۹
بنا بر روایات رسیده از ائمه اطهار (ع) جهنم دارای طبقات گوناگون و در هر یک از این طبقات مکان هایی می باشد که برای عذاب اهل جهنم در نظر گرفته شده است که فلق، غضبان و غساق از جمله آن ها می باشد.

عقیق:

فلق
از حضرت امام صادق (ع) نقل شده است که ایشان فرموده اند: فلق؛ دره ای می باشد در جهنم که در آن هفتاد هزار خانه وجود دارد که در هر خانه هفتاد هزار اُتاق می باشد و در هر اُتاق هفتاد هزار مار سیاه قرار دارد و در شکم هر مار هفتاد هزار سبوی زهر است و گذر جمیع اهل جهنم بر این دره می افتد و در آنجا عذاب خواهند شد.

غضبان
رسول خدا حضرت محمد (ص) فرموده اند: حبیبم جبرئیل امین به من فرمود: خدای تبارک و تعالی در جهنم، کوهی به نام (سکران) آفریده است و در دامنه آن کوه، سرزمینی به نام «غضبان» قرار دارد. در آن سرزمین، دره ای است که عمق آن صد سال راه است. در آن دره صندوق هایی از آتش وجود دارد و در آن صندوق ها، جامه ها و زنجیرها و دست بندهایی از آتش برای اهل جهنم وجود دارد که در آن جا ساخته می شوند.

غساق
همچنین روایت شده است که غساق، یک وادی از وادی های موجود در جهنم می باشد که در آن سیصد و سی قصر است و در هر قصری سیصد خانه و در هر خانه ای چهل زاویه و در هر زاویه ماری است و در شکم هر ماری سیصد و سی عقرب است و در نیش هر عقربی سیصد و سی سبوی زهر است که اگر یکی از آن عقرب ها زهر خود را بر جمیع اهل جهنم بریزد، برای هلاکت و نابودی همه آن ها کافی است.


پی نوشت ها:
1- علامه مجلسی. بحارالانوار، ج8: 19، 287.
2- محمدی. جهنم میعادگاه پیروان شیطان: 67.

 منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین