عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۴۳۱
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: یکی از الزامات هیئات مذهبی ترکیب قرآن و عترت است.

عقیق: حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد در نشست فصلی شورای هیئات مذهبی ضمن تبیین فلسفه غیبت صغری و کبری امام زمان (عج)، افزود: وجود حضرت مهدی (عج) فیضی است بین پروردگار خالق و عالم هستی. این عقیده ویژه تشیع است و در سایر مکاتب به صورت‌های دیگری آمده است در حالی که از دیدگاه شیعه منجی عالم بشریت ویژگی‌های خاص خود را دارد.

وی تصریح کرد: ولی فقیه به ما دستور داده و در اساس‌نامه سازمان تبلیغات اسلامی هم بر آن تاکید شده که ما تشکل‌های دینی را سازماندهی کنیم. لذا برگزاری این نشست‌ها هم‌افزایی، هم‌گرایی، تبادل نظر و اطلاعات، ارتقای فعالیت‌ها و پویایی فکر و اندیشه را به دنبال خواهد داشت.

روحانی‌نژاد با بیان این‌که «در کل کشور ۹۱ هزار هیئت مذهبی وجود دارد» یادآور شد: یکی از الزامات هیئات مذهبی ترکیب قرآن و عترت است.

وی تاکید کرد: مربی و معلم قرآن، روحانی و مبلغ دینی، مداح و رابط فرهنگی ۴ رکن هر هیئت مذهبی را تشکیل می‌دهد، که اگر این ۴ رکن تقویت شود امور فرهنگی و دینی در کشور انجام خواهد شد.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان با اشاره به نزدیک بودن ماه رمضان گفت: ماهیت ماه رمضان قرآن است لذا فرهنگ قرآن باید توسط هیئات مذهبی در این ماه مبارک بیش از پیش تسری و گسترش پیدا کند.

روحانی‌نژاد اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور داشته باشیم. اگر ۹۱ هزار هیئت مذهبی هر کدام ۱۰۰ نفر را آموزش قرآن بدهند و از میان این ۱۰۰ نفر ۱۰ نفر حافظ قرآن بشوند به این مهم خواهیم رسید.

 

منبع:ایسنا
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین