عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۳۷۷
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴
سخنران مسجد جمکران با اشاره به این که اهل بیت(ع) واسطه رزق مادی و معنوی بشریت هستند، گفت: همه عالم بر سر سفره امام زمان(عج) قرار دارند و رزق خود را از آن بزرگوار دریافت می کنند.
عقیقحجت الاسلام و المسلمین میردامادیان در بزرگداشت شهید محمد حسین عطری مدافع حرم حضرت زینب (ع) که در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد با بیان اینکه هر تجارتی همراه با خسران است اظهار کرد: شهادت بزرگترین تجارت با خداوند است .

وی با اشاره به این که اهل بیت(ع) واسطه رزق مادی و معنوی بشریت هستند، بیان داشت: همه عالم بر سر سفره امام زمان(عج) قرار دارند و رزق خود را از آن بزرگوار دریافت می کنند.

سخنران مسجد جمکران با اشاره به جایگاه شهید و شهادت در اسلام تصریح کرد: امام سجاد (ع) در جواب عبید الله بن زیاد که دستور قتل امام را دادند فرمودند "شما فکر می کنید آیا ما از شهادت می ترسیم در صورتی که ما عاشق شهادتیم و از خانواده شهدائیم".

میردامادیان ادامه داد: شهادت کاری بزرگ است و هر کسی نمی تواند به آن دست پیدا کنند مگر کسی که از خود بگذرد و ملکوت را وطن خود اختیار کند.

وی با اشاره به نیمه شعبان و شب ولادت امام زمان(عج) گفت: دعا برای فرج مهمترین وظیفه شیعیان است.

سخنران مسجد جمکران با اشاره به دشمنی های دشمنان علیه دین و اسلام گفت: از همان روزی که پیامبر مبعوث شد عده ای در صدد انحراف دین بودند ولی خدا خواست که دین باقی بماند.

میردامادیان با بیان اینکه ما نباید با نیرنگ و لبخند دشمنان دچار اشتباه شویم و مسیر را گم کنیم گفت: بنا بر سفارش ائمه اطهار دشمن می خواهد دین و ولایت نباشد و بدنبال خاموش کردن نور خدا هستند در صورتیکه نمی دانند نور خدا همین ائمه اطهار هستند.

وی به جریان تکفیری بعد از رحلت پیامبر اشاره کرد و گفت: آنها امامت امام علی (ع) را قبول نداشتند و در جریان سلفی ها افرادی بودند که بیان می کردند که ما فقط ظاهر دین را قبول داریم و یکسری مسائل انحرافی را ترویج دادند، در صورتی که خداوند خود فرموده است قرآن نیاز به معلم دارد یعنی قرآن باید تفسیر شود .

سخنران مسجد جمکران اضافه کرد: این جریان تا قرن 7 ادامه پیدا کرد و بر طبق اعتقادات پوچشان می گفتند ائمه دارای عصمت نیستند و نباید سر مزار ائمه اطهار بروید، این عقاید تا 300 سال ادامه پیدا کرد و به وهابیت تبدیل شد و تا این دوران که ما هستیم سلفی ها شکل گرفتند که این دوران از تمام پیشینیان و بنیانگذاران این فرقه بدتر است.

میردامادیان با بیان اینکه این فرقه با عقاید پوج اخوان المسلمین را تشکیل داد گفت: این فرقه با عقاید انحرافی در مصر و سوریه جنگ راه انداختند و اعلام کردند ما می خواهیم حکومت دینی و اسلامی تشکیل دهیم و کسانی که با ما مخالفت کنند باید کشته شوند .

وی مهم ترین سرمایه جریان های تکفیری دروغ و تهمت است، خاطرنشان کرد: همین مساله نشان می دهد که آنها منطقی ندارند اما به هر حال ما باید در مقابل ابهام زدایی کنیم و پاسخ شبهات و تهمت های آنها را بدهیم.

سخنران مسجد جمکران با بیان اینکه که خداوند به کرامت ائمه اطهار به شیعیان ارزش داده است یادآور شد: اگر مردمی بی ارزش شوند زیر بار افرادی چون یزید و ملک عبد الله میروند.

میردامادیان نتیجه جریان سلف را پیدایش اخوان المسلمین مصر اعلام و تصریح کرد: نسبت کفر دادن به ایران، سوریه و حزب الله لبنان و فتواهای ۷۵ عالم وهابی برای هجرت مسلمانان به سوریه برای جهادفی سبیل الله در نهایت دشمنی با کشور ماست و آنها بعد از جنگ با سوریه و عراق، جنگیدن با ایران را در سر دارند.

وی با بیان اینکه نام ایران لرزه بر اندام دشمنان انداخته است گفت: بعضی از سفرای کشورها، به سوریه پیشنهاد دادند که در صورت قطع ارتباط با ایران، حزب ا.. و حماس، نیروهای سلفی را از این کشور خارج کنند که سوریه قطع ارتباط با ایران را نپذیرفت.

سخنران مسجد جمکران در پایان سخنان خود آخرین پیغام و نصیحت امام راحل را خواند که خطاب به مسئولین گفت: مراقب باشید که مسائل اقتصادی شما را از وظیفه تان غافل نکند که خسارتی جبران ناپذیر به اسلام زده اید. 

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین