عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۲۸۹
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۱
کتاب «گفتارهای مهدوی» تالیف استاد محمد جواد فاضل لنکرانی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) معرفی و رونمایی شد.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین نجم‌الدین طبسی در این مراسم به تبیین اهمیت کار تخصصی و عالمانه در باب مهدویت پرداخت.

وی با اظهار تاسف از کم‌ توجهی به مسئله  مهدویت گفت: مهدویت یکی از عمده‌ترین مباحث دین اسلام است، اما کار  عالمانه و دقیق صورت نگرفته است و این بحث مورد کم‌مهری قرار گرفته است در حالی که دیگر بحث‌های دینی متولی دارد و هر کس بدون تخصص در این مباحث نمی‌تواند اظهار نظر کند اما در مورد مهدویت چنین نیست .

این استاد حوزه  افزود: نتیجه این کم‌توجهی‌ها به مباحث مهدویت باعث ایجاد فرقه‌های انحرافی، مانند ادعای فرزند امام، همسر امام، نایب خاص امام ادعای ارتباط با امام و دیگر مسائل انحرافی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی خاطرنشان کرد: آیات‌الاحکام که پانصد آیه می‌باشد متخصص خاص خود را دارد، اما آیات مربوط به مهدویت که حدود 400 ایه  است به حال خود رها شده است.

 وی ادامه داد: بعضی از دشمنان با استناد به بعضی روایات ضعیف به طرح مباحثی مانند ادعای همسری و فرزندی و دیگر مباحث می‌پردازندلذا باید علما طلاب و فضلا با جدیدت وارد این عرصه شوند و کارهای دقیق  علمی و مناسب داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به ویژگی‌های کتاب «گفتارهای مهدوی» تالیف حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد فاضل  خاطرنشان کرد این کتاب بسیار خوب و عالمانه نوشته شده است و جای آن در حوزه خالی بود.

 

منبع:حوزه
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین