عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۲۵۹
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
در چهل و هشتمین شماره امان می خوانیم؛
چهل و هشتمین شماره نشریه امان با محوریت نیمه شعبان به همت بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) و مرکز تخصصی مهدویت خرداد و تیر ۹۳ منتشر شد.
عقیق: در چهل و هشتمین شماره نشریه امان ویژه خرداد و تیر 1393 مطالبی چون چلچراغ مهدوی، در محضر امام، آیه‌های مهدوی، مژده میلاد امام دوازدهم، کارکردهای تربیتی جشن های نیمه شعبان، او سلیمان زمان است که خاتم با اوست، برترین شب در گینس، عدالت راهبرد صالحان، با عزت خود بساز و خواری مطلب، نیایشگران سرخ، جواهر مهدوی، جهانی شدن مار خوش خط و خال، راهکارهای ترویج فرهنگ مهدوی و مطالب جذاب دیگر هبه چشم می‎خورد.
در بخش در محضر امام و رهبری این شماره با عنوان انتظار و اقتدار چنین آمده است: "درس دیگرى که اعتقاد به مهدویّت و جشن‏هاى نیمه‏ شعبان باید به ما بدهد، این است: عدالتى که ما در انتظار آن هستیم، عدالت حضرت مهدى(عج) که مربوط به سطح جهان است، با موعظه و نصیحت به دست نمی‌آید. یعنى مهدى موعود ملت‌ها نمی‌آید ستمگران عالم را نصیحت کند که ظلم و زیاده‌طلبى و سلطه‌گرى و استثمار نکنید. با زبان نصیحت، عدالت در هیچ نقطه عالم مستقر نمی‌شود."
سیاست‌های آرمانی این نشریه، ایجاد و تقویت معرفت، محبت و اطاعت نسبت به امام زمان(عج) و به تبع، نسبت به دوستداران و به ویژه علمای ربانی با سِمت نایبان حضرت در عصر غیبت بوده و در سیاست راهبردی آن، خودسازی و جامعه‌سازی و به بیان جامع، زمینه‌سازی برای ظهور و حکومت جهانی حضرت قائم(عج) مورد توجه قرار گرفته است.
این نشریه در راستای دستیابی به آرمان‌های مورد نظر، از شیوه‌ها، راهکارهای آموزشی نظیر الگوسازی، بهره‌گیری از هنر و ادبیات، مستند سازی، مختصر سازی، تهیة ویژه‌نامه و در قالب‌هایی همچون مقاله، گزارش، گفت‌وگو، سخنرانی، شعر، داستان، دل‌نوشته، پرسش و پاسخ و پیوند دادن مناسبت‌ها با معارف مهدوی بهره می‌گیرد.
شایان ذکر است، چهل و هشتمین شماره دوماهنامه امان به مدیرمسئولی محمدصابر جعفری و سردبیری حسن ملایی، ویژه خرداد و تیر ‌‌1393، به همت بنیاد فرهنگی مهدی موعود(ع) و با مشارکت مسجدمقدس جمکران در 64 صفحه با قیمت سه هزار تومان منتشر شد. علاقه مندان جهت تهیه این شماره می توانند با شماره 37738460 با پیش شماره 025 تماس بگیرند.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین