عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۱۹۵
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۱
مديركل عتبات سازمان حج و زيارت گفت: تا زماني كه با كشتيراني «والفجر» دربارهٔ قيمت به توافق نرسيم، نمي‌توانيم سفر دريايي به عراق را اجرا كنيم.

عقیق:محسن نظافتي در پاسخ به اين پرسش كه سفر «دريايي» به عراق و همچنين سفر «سه روزه» به عتبات عاليات از چه زماني قابل اجرا خواهد بود؟ ، توضيح داد: در صورت انجام توافق‌هاي لازم و تعيين قيمت مناسب، احتمال اين‌كه هر دو برنامه در پكيج جديد سفرهاي زيارتي به عراق قرار گيرند، وجود دارند. اين پكيج براي ثبت نام متقاضيان سفر به عتبات احتمالا در نيمهٔ ماه مبارك رمضان ارائه مي‌شود.
وي در عين حال گفت: ما تا كنون با شركت كشتيراني «والفجر» دربارهٔ قيمت سفر دريايي به توافق نرسيده‌ايم، چون آن‌ها نرخ را بالا داده‌اند و ما نمي‌توانيم آن را اجرا كنيم؛ اما اگر قيمت مناسب‌تري بدهند، سفر دريايي به عراق را اجرا مي‌كنيم.
او دربارهٔ سفر «سه روزه» به عراق نيز توضيح داد: قيمت اين سفر نخست بايد تنظيم شود تا بتوانيم آن را اجرا كنيم. سفرهاي «سه روزه» هوايي هستند و بايد با سفرهاي «
۱۱ روزه» هماهنگ باشند تا از نظر زماني پشت هم قرار گيرند و هواپيما خالي در مسير عراق تردد نكند، در غير اين صورت از نظر قيمت مناسب نخواهند بود و مردم هم از آن استقبال نمي‌كنند.
نظافتي دربارهٔ اظهارات قبلي‌اش كه گفته بود «سفرهاي سه روزه نصف قيمت سفرهاي يك هفته‌اي نخواهند بود» اظهار كرد: اين سفرها به نسبت سفرهاي يك هفته‌اي به عراق ارزان‌تر نيستند و امكان دارد فقط نزديك به
۲۰۰هزار تومان تفاوت قيمتي داشته باشند، منظورم از بيان آن اظهارات اين بود كه مردم تصور نكنند، چون مدت زمان سفر نصف شده است، قيمت آن هم نصف مي‌شود.
وي بيان كرد: بسياري از هزينه‌هاي سفر به عراق چه در هفت روز و چه در سه روز، يكسان و ثابت است. اين هزينه‌ها شامل خروجي، حمل و نقل داخل خاك عراق و ايران و بليت هواپيما است و فقط تعداد روزهاي اسكان در هتل كاهش يافته كه به همان ميزان از هزينهٔ اقامت و غذا كاسته مي‌شود كه مبلغ آن هم زياد نيست.
او تأكيد كرد: براي تنظيم سفر «سه روزه» بايد تلاش كنيم هواپيماها يك‌سر خالي تردد نكنند، چون اين هزينه‌ها را بيشتر مي‌كند. اگر اين توافق‌ها و تنظيم‌ها صورت گيرد، سفر «سه روزه» هم به‌زودي در برنامهٔ اجرايي قرار مي‌گيرد.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین