عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۱۸۳
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۴
استاد دانشگاه الجمیع از کشور اندونزی گفت: حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا(ع) سرشار از حس معنویت و امنیت روحی و روانی است و روحانیت موجود در آن انسان را تحت تاثیر قرار می دهد.

عقیق: استاد دانشگاه الجمیع اسلامی از کشور اندونزی، در حاشیه تشرف به حرم مطهر ثامن الحجج(ع) گفت: شهر مقدس مشهد، آرام و وقار و سنگینی خاصی بر این شهر حاکم است. هزاران نفر در حرم مطهر امام رضا(ع) حضور دارند ولی انسان در حرم مطهر احساس آرامشی می کند، که در هیچ کجای دنیا ندیده ام.

حس امنیت و تقرب به خداوند متعال در حرم امام رضا(ع)
وی عنوان کرد: حضور در حرم مطهر هشتمین امام شیعیان و مشاهده‌ زائران و عاشقانی از نقاط مختلف کشور با لهجه های متفاوت که با یک زبان مشترک با خدای خودشان سخن می گویند، بیانگر احساس مشترک عشق و اردات به ائمه اطهار (ع) و حس امنیت و تقرب به خداوند متعال است.

این استاد دانشگاه با اشاره به مطالعاتی در سبک و سیره رضوی و بررسی ابعاد زندگی امام رضا(ع) افزود: این امام بزرگوار در نهایت مهربانی و رافت با همه برخورد می‌کردند و امیدوارم خط مشی حضرت امام رضا(ع) در جامعه ما نیز توسعه یابد، زیرا نیاز امروز جوامع شیعی، همدلی و مهربانی است.

امام خمینی (ره) نوری در تاریکی بود که بر مسلمان ها تابید
لبیبه زابین در حاشیه برگزاری آئین گرامی داشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و حضورش در این مراسم گفت: حضور خیل عظیم مردم در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره) با توجه به گذشت بیش از دو دهه از رحلت ایشان، بسیار تاثیر گذار بود و از این که هنوز مردم ایران در غم جانسوز این فاضل ربانی به سوگ می نشینند و این روز عزیر را گرامی می‌دارند نشان از عشق، علاقه و اعتقاد به رهبر کبیر انقلاب است.

وی افزود: امام خمینی (ره) نوری بود که در تاریکی بر مسلمان‌ها تابید و انقلاب او معیار حق و باطل است و هر مسلمانی با انقلاب اسلامی می تواند جبهه حق و باطل را تشخیص دهد.

استاد دانشگاه الجمیع اسلامی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، گویی اسلام از صحنه سیاست قهر کرده بود و امام دوباره اسلام را در عرصه سیاست و مبارزه مطرح کرد و این نکته را به همه جهانیان فهماند که اگر مبارزه کنیم، عبادت کرده ایم.

استکبار ستیزی یکی از ویژگیهای بارز امام خمینی (ره) بود

این استاد دانشگاه ابراز داشت: امام خمینی(ره) یکی از دشمن ستیزان آگاه و بلندآوازه بودند که با تکیه بر روح ذلت ناپذیری و ستم ستیزی فریاد «هیهات منا الذله» را که برگرفته از اسلام ناب محمدی (ص ) بود سردادند و این فریاد که از عمق ایمان ایشان نشات می گرفت لرزه بر پیکره بیگانگان و بیگانه پرستان افکند.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی، ضد استکباری و ضد صهیونیستی بود و امام(ع) با تمام توان در این جهت ایستادگی کردند.
 

 

منبع:پایگاه آستان قدس رضوی

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین