عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۱۰۸
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
برگزار می‌شود
معاون بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) از برگزاری اجلاس سراسری برگزیدگان دوره‌های معارف مهدویت در دو سطح مقدماتی و تربیت مربی در روزهای 29 و 30 خردادماه و چهارم و پنجم تیرماه در قم خبر داد.

عقیق: مسعود دریس با تشریح برنامه‌های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) گفت: یکی از برنامه‌های اصلی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) سراسر کشور کمک به نهادهای مختلف حوزوی و غیر حوزوی به منظور توسعه فرهنگ مهدویت است.

معاون بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) افزود: به مناسبت ایام شعبانیه بیش از 400 برنامه در قالب همایش‌ها و نشست‌ها، دوره‌های معارف مهدویت، حلقه‌های معرفتی، جلسات پرسش و پاسخ و نمایشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی در استان‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری 10 همایش ویژه در استان‌های یزد، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، بوشهر، خراسان رضوی، کرمانشاه، قم و تهران به مناسبت نیمه شعبان ابراز داشت: بنیاد مهدی موعود(عج) سیستان و بلوچستان با همکاری نهادهای مختلف از جمله حوزه علمیه بیش از 70 برنامه علمی و فرهنگی را برگزار می‌کند.

دریس ادامه داد: استان‌ها با راهکارها و افقی که برای آنها ترسیم شده برنامه‌هایی را اجرا می‌کنند که از آن جمله می‌توان به برگزاری جشنواره غدیرپژوهی و آینده‌پژوهی در کرمانشاه اشاره کرد که این هفته در این شهرستان برگزار می‌شود.

همچنین از برنامه‌های این ایام در آبادان نیز می‌توان به تولید و اهدای یک بسته فرهنگی با عنوان سبک زندگی مهدوی، نوجوانان مهدوی و کودک مهدوی اشاره کرد.

معاون بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقه عکس و پوستر و فیلم کوتاه ویژه عکاسان طلبه و غیر طلبه سراسر کشور خاطرنشان کرد: دو نرم‌افزار به عنوان «امام مهربانی» و «آخرین منجی» با نسخه اندروید در اختیار کاربران قرار گرفته است.

وی همچنین از برگزاری اجلاس سراسری مدیران مجموعه‌های مهدویت در هفته گذشته در جمکران خبر داد و گفت: مدیران بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) سراسر کشور به عنوان خادم افتخاری مسجد مقدس جمکران معرفی شدند.

دریس با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی تربیت مربی مهدوی افزود: مرکز تخصصی مهدویت با برگزاری دوره‌های تخصصی اقدام به تربیت مربی مهدوی از بین طلاب و فضلای حوزوی می‌کند و با اعزام آنان در ایام شعبانیه، گفتمان مهدویت را در سطح کشور توسعه می‌دهد.

معاون بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در پایان خاطرنشان کرد: اجلاس سراسری برگزیدگان دوره‌های معارف مهدویت در دو سطح مقدماتی و تربیت مربی، برای نخستین بار در روزهای 29 و 30 خردادماه و چهارم و پنجم تیر ماه، در قم برگزار می‌شود.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین