عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۰۸۶
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱
خوشا به حال شیعیان قائم ما که در زمان غیبتش منتظر ظهور او باشند و در هنگام ظهورش فرمانبردار از او، آنان اولیای خدا هستند نه ترسی برایشان هست و نه اندوهگین شوند.

عقیق: بنابر روایات رسیده به ما افضل اعمال عصر غیبت انتظار فرج برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) است از این رو به گوشه ای از برکات این انتظار اشاره می شود.
در فضیلت انتظار و ثواب منتظر همین بس که حضرت سیدالساجدین (ع) درد عای عرفه بر منتظران درود فرستاده و برای آنان دعا می کنند.
در کمال الدین از حضرت ابی عبدالله امام صادق (ع) آمده که فرمودند: هر کس از شما در حال انتظار بمیرد همچون کسی است که در خیمه قائم (عج) بوده باشد.
از حضرت ابوالحسن الرضا (ع) آمده که فرمودند: چقدر خوب است صبر و انتظار فرج آیا نشنیده ای فرموده خدای عزوجل را که "وَارْتَقِبُواْ إِنِّی مَعَکُمْ رَقِیبٌ" (هود، 93) و چشم به راه باشید که من با شما چشم به راهم.
در بصائرالدرجات به سند خود از حضرت امام صادق (ع) آورده که فرمودند: امیرمومنان (ع) به سوی صفین می رفتند تا اینکه از رود فرات عبور کردند و به نزدیکی کوه سرزمین صفین رسید که هنگام نماز مغرب شد مدنی در اندیشه فرو رفتند و سپس وضو گرفتند و اذان گفتند و چون از اذان گفتن فراغت یافتند کوه شکافته شد و سرو و صورتی سپید نمودار شد و گفت: سلام بر تو ای امیرمومنین و رحمت و برکات خداوند بر تو باد، خوش امدی ای جانشین پیغمبران و پیشوای روسفیدان و عزیزترین چیزی که به مردم رسیده و ای نایل آمده به ثواب صدیقین و ای سید اوصیاء. امیرالمومنین (ع) به او فرمودند: بر تو نیز سلام باد ای برادرم شمعون جانشین عیسی بن مریم روح القدس، حال تو چگونه است؟ گفت: خیر است خدای بر تو رحمت آرد، من منتظر حضرت روح الله هستم که از آسمان فرود آید پس هیچ کس را نمی شناسم که در راه خدا بیشتر از تو دچار بلا گشته و فردای قیامت ثوابش فزون تر و مقامش برتر از تو باشد...
جهت شاهد آوردن این روایت دلالت دارد بر منتظر بودن جناب شمعون نسبت به این ظهور مبارک و بامیمنت.

 

خوشا به حال شیعیان قائم (عج)...
حضرت ابی عبدالله امام صادق (ع) می فرمایند: "خوشا به حال شیعیان قائم ما که در زمان غیبتش منتظر ظهور او باشند و در هنگام ظهورش فرمانبردار از او، آنان اولیای خدا هستند نه ترسی برایشان هست و نه اندوهگین شوند."
در کتاب غیبت شیخ طوسی به نقل از کتاب غیبت فضل بن شاذان به سند خود از مفضل بن عمر آورده که گفت: حضرت قائم (ع) را یاد کردیم و کسانی که از هم کیشانمان در حال انتظار او مردند، پس حضرت ابوعبدالله امام صادق (ع) به ما فرمودند: هر گاه قیام کند نزد مومن داخل قبر خواهند آمد و به او گفته می شود: ای فلان همانا که صاحب تو ظهور کرد پس اگر می خواهی به او ملحق شوی، ملحق شو و اگر بخواهی در گرامیداشت پروردگارت بمانی بما.
و در بحار از حضرت امیرالمومنین (ع) آمده که فرمودند: منتظر فرج باشید و از رحمت خدا ناامید نشوید به درستی که خوشایندترین اعمال نزد خداوند عزوجل انتظار فرج است.
و از آن حضرت (ع) است که فرمودند: عمل کننده به امر ما فردا در حضیره القدس (درجه عالیه بهشت) با ما خواهد بود و منتظر امر ما همچون غوطه ور شده به خونش در راه خدا می باشد.
و در اصول کافی به سند خود از حضرت ابوجعفر باقر (ع) آورده که فرمودند: زیان ندیده است کسی که در حال انتظار امر ما بمیرد آنکه در خیمه حضرت مهدی (عج) با سپاهیان او نمرده است.

پی نوشت ها:
1- مکیال المکارم، ج 2
2- بحارالانوار، ج 52
3- کمال الدین، ج 2
4- اصول کافی، ج 1

منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
0
0
خدایا مارا از منتظران صالح مصلح کل قرار بده
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین