عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۰۶۸
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۸
حجت‌الاسلام طائب:
حجت‌الاسلام طائببا بیان اینکه سرمایه و گنجینه عمر قابل انبار کردن نیست، گفت: عمر دو خریدار دارد که یکی دنیاست و دیگری خدا. شهدا با خدا معامله کردند که پاداشش محدودیت مکانی و زمانی ندارد.
عقیقدر سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان مراسم "مادران چشم به راه"، گرامیداشت مادران شهدای گمنام همزمان با سایر فرهنگسراهای شهر تهران با حضور مسئولان فرهنگی و با استقبال بانوان در فرهنگسرای شفق به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد. 

در این مراسم که با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط استاد کریم منصوری از قاریان بین‌المللی کشورمان آغاز شد، اجرای این برنامه را حسن سلطانی مجری برنامه شب‌های سحر ماه مبارک رمضان برعهده داشت. همچنین حضور مادران در سنین مختلف از نکات قابل توجه این برنامه بود و مادر 5 شهید گمنام این منطقه نیز در صف اول سالن جا گرفته بودند. 

مرتضی طلایی، مجتبی شاکری از اعضای شورای شهر تهران، حجت‌‌الاسلام طائب، جهانگیر الماسی و سیده زهرا حسینی راوی کتاب «دا» از میهمانان این مراسم بودند. 

در ابتدای این مراسم نوروزی رئیس فرهنگسرای شفق پیام رهبر معظم انقلاب به این همایش را قرائت کرد و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب طی سخنانی با بیان اینکه نمی‌شود در دنیا از مادران شهدا و رزمندگان تقدیر کرد، گفت: معامله با خدا ویژگی‌های خاص خود را دارد و بسیار ارزشمند‌تر از معامله در این دنیاست. لذا از آنجا که مادران شهدا با خدا معامله کردند نمی‌توان با هیچ چیز از آنها تقدیر کرد. 

وی در بیان جایگاه ویژه همسران و مادران شهدا تصریح کرد: در کربلا زینب(س) بیش از امام حسین(ع) زجر کشید زیرا هر کس شهید شد آن دو دیدند اما یکی را زینب دید که هیچ کس ندید و آن شهید شدن حضرت اباعبدالله(ع) بود. 

حجت‌الاسلام طائب با تاکید بر اینکه دنیا جای تقدیر نیست و این مراسم نعمتی است برای ما تا از آن بهره ببریم، افزود: شهدا و رزمندگان ما با خداوند معامله کردند و در این معامله سودی کردند که در این دنیا همانند آن وجود ندارد. زیرا خدا آنچه می‌دهد محدودیت مکانی و زمانی ندارد. معامله خدا در این دنیا نسیه است اما در آن دنیا انسانی که با خدا معامله کرده برنده است نه بازنده. 

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه همه جنس‌ها و سرمایه‌ها قابل انبار کردن است به جز سرمایه و گنجینه عمر که قابل انبار کردن نیست، گفت: این عمر دو خریدار دارد که یکی دنیاست و دیگری خدا. خدا می‌خرد و پاداش می‌دهد. پاداش خدا محدودیت مکانی و زمانی ندارد اما سودی که انسان در دنیا به دست می‌آورد محدود است که متاسفانه ما عمرمان را به پاداش این دنیا می‌فروشیم. 

وی تاکید کرد: تنها چیزی که انسان می‌تواند با خود به آن دنیا ببرد حساب و کتاب است و خوشا به حال شهدا و رزمندگان و مادران و پدران آنها که خداوند به آنها پاداش خواهد داد و آنها برنده این معامله هستند. 

در این مراسم مجتبی شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در سخنانی با اشاره به اینکه هویت، امنیت و اصول و ارزش‌های ما وابسته به حفظ نام مادران بزرگوار شهداست، گفت: ما در انقلابی زندگی می‌کنیم که به فرموده امام راحل(ره) مردم آن از امت زمان پیامبر بالاتر هستند که شاخص‌ترین و برجسته‌ترین افراد این امت مادران شهدا هستند. 

وی ادامه داد: آنان انقلاب و دفاع مقدس را پرچمداری کردند و فرزندانشان را برای یک مبارزه بزرگ فرستادند و همین مادران با فداکاری و گذشت خود و با حمایت از فرزندان و همسران خود در جبهه‌ها از این مبارزه سربلند بیرون آمدند.

این جانباز دوران دفاع مقدس با بیان اینکه امروز عزت و سربلندی خود را مدیون مادران و همسران شهدا هستیم، گفت: رمز پیروزی ما این است که پرچم را برافرشته نگه داریم و در فراز و فرودها در وسط میدان آن را حفظ کنیم. در این صورت ما حتما مدیریت جهان را تغییر می‌دهیم. زیرا ما دعای فرج می‌خوانیم و پرچمی را در دست گرفته‌ایم که راهبر آن مقام معظم رهبری است. 

شاکری خاطرنشان کرد: تهدید و تحریم‌ها برای افرادی که سست هستند موجب آزار است اما برای کسانی که عاشق جان باختن هستند چیزی نیست. 

در بخش دیگر این مراسم سیده زهرا حسینی راوی کتاب «دا» و از راویان دفاع مقدس نیز با بیان خاطراتی از رشادت‌ها و فداکاری‌های مادران و همسران شهدا و رزمندگان تصریح کرد: من همیشه خود را مدیون شهدا می‌دانم زیرا یاد شهدا شور و تحولی در انسان ایجاد می‌کند که شاید به ظاهر غم و غصه باشد اما در باطن شادی و سرور است. 

وی افزود: من از نزدیک شاهد فداکاری‌ها و رشادت مادران در دوران دفاع مقدس بودم که چگونه با وجود اینکه همه زندگی و عزیزانشان را از دست داده بودند باز از رزمندگان حمایت می‌کردند و هم‌دوش مردان و گاهی پیشاپیش آنان دفاع می‌کردند. 

راوی کتاب «دا» با بیان اینکه بار اصلی جنگ بر دوش زنان بود، گفت: آنان عزیزانشان را به خط مقدم فرستادند و همه جوره از مردان و فرزندانشان حمایت کردند به طوری که شاهد بودم در صف کوپن ساعت‌ها می‌ایستادند، جنس می‌گرفتند و آنها را به جبهه‌ها می‌فرستادند. این بزرگ بودن زن مسلمان ایرانی است.

حسینی با تاکید بر اینکه بانوان ما از حضرت زینب(س) الگو گرفته‌اند، گفت: اگر امروز امنیت و آسایش داریم به خاطر رشادت همین جوانان و از خودگذشتگی مادران و همسران شهدا هستیم که امیدواریم خدا به ما و مسئولان این کشور بویژه مسئولان فرهنگی بصیرت دهد تا کاری نکنیم در آن دنیا شرمنده شهدا و خدای شهدا شویم.

مولودی‌خوانی شهرام عباسی از مداحان اهل‌بیت(ع) و شعرخوانی محدثی خراسانی و میلاد عرفان‌پور و همچنین اجرای گروه موسیقی مشتاق از دیگر بخش‌های مراسم مادران چشم به راه در فرهنگسرای شفق بود. 

پایان‌بخش این مراسم نیز تجلیل از مادران 5 شهید گمنام این منطقه شهیدان سیاوش فرهادپور، منوچهر شعبانی، ابراهیم صمدی، فرهاد علیخانی و سعید قریشی بود که لوح تقدیر و تندیس این همایش به همراه قاب عکس شهید و هدیه سفر به مشهد مقدس به مدت 3 روز به همراه دو نفر از اعضای خانواده به مادران 5 شهید گمنام این منطقه اهداء شد. 

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین