عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۰۳۵
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۲
مسؤول مؤسسه تبلیغ و انفاق امام زمان:
مسؤول مؤسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج) با اشاره به آسیب‌زا بودن کارهای ذوقی در زمینه مهدویت بر ضرورت طراحی نقشه راه فرهنگی مهدوی در جامعه تأکید کرد.
عقیقحجت الاسلام محمد زنگنه امروز در نشست خبری به تشریح برنامه‌های مؤسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج) پرداخت و گفت: مؤسسه تقریب و انفاق امام زمان(عج) یک مجموعه فرهنگی است که در سال 1379 تأسیس شد.

وی با اشاره به اهداف تأسیس مؤسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج)، ابراز کرد: این مؤسسه با هدف نهادینه کردن فرهنگ مهدویت در جامعه کار خود را آغاز کرد.

مسؤول مؤسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج) با بیان این‌‌که مؤسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج)، مؤسسه‌ای فرهنگی، غیر سیاسی، مستقل، مردمی و انقلابی است، اظهار داشت: این مؤسسسه در شهرهای مختلف همچون؛ مشهد، اردبیل، رودبار، قم، اراک، یزد، بافق و زاهدان دفتر نمایندگی دارد.

حجت‌الاسلام زنگنه فعالیت‌های برون مرزی این مؤسسه را مورد توجه قرار داد و افزود: هدف اصلی این مؤسسه شناخت بیشتر امام عصر و آشنایی با تکالیف زمان غیبت است.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی مؤسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج)، بیان کرد: این مؤسسه در طول فعالیت چهارده ساله خود در حوزه‌هایی همچون؛ تولیدات تلویزیونی، رادیویی، تولید نرم افزار، چاپ کتاب، سایت، برگزاری نشست‌های علمی و ادبی و جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی فعالیت کرده است.

مسؤول مؤسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج) ادامه داد: این مؤسسه تا کنون 80 برنامه تلویزیونی به صدا و سیما تحویل داده است.

وی با اشاره طرح «هل اتی»، گفت: در این طرح ارسال سبد مواد غذایی بدون نام مؤسسه و همراه با اعطای هدایای فرهنگی و دلنوشته مهدوی برای نیازمندان صورت می‌گیرد؛ این طرح در راستای ارائه الگوی انفاق شیعی است.

حجت‌الاسلام زنگنه افزود: در طرح «هل اتی» نزدیک به 40 هزار سبد غذایی از سوی دفاتر این مؤسسه توزیع شده است.

مسؤول مؤسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج) طرح اکرام خورشید را مورد توجه قرار داد و گفت: در این طرح ایتام پشتیبانی معیشتی، تربیتی و آموزشی می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های مؤسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج)، ابراز کرد: بخشی از برنامه‌های مهدوی بر عهده دفاتر استانی است که برنامه‌هایی فرهنگی برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته‌ است.

حجت‌الاسلام زنگنه با تأکید بر این‌که باید به جشن‌های مهدوی به عنوان شعائر الهی بیشتر توجه شود، اظهار کرد: ما باید از فرصت‌هایی همچون نیمه شعبان برای شناسایی بیشتر امام زمان استفاده کنیم.

مسؤول مؤسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج) با بیان این‌که برنامه صبح امید که از ساعت 8:40 از رادیو معارف در شش برنامه تولید شده است، ابراز کرد:‌ این برنامه‌ها در تیرماه تولید و به صدا و سیما تحویل داده شد تا در ایام شعبانیه پخش شود.

وی با اشاره به برنامه‌های نمیه شعبان، گفت: کاروان شادی منتظران در روز نیمه شعبان از حرم شیخ صدوق تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با حضور اقشار مختلف مردم از جمله این برنامه‌ها است.

حجت‌الاسلام زنگنه با بیان این‌که بحث احیای شب نیمه شعبان در دستور کار این مؤسسه قرار دارد، گفت: این مراسم در دفتر مرکزی همراه با مناجات شعبانیه از ساعت 12 شب در خیایان سیمان شهر ری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام زنگنه با بیان این‌که درس اخلاق از سوی این مؤسسه در نخستین چهارشنبه هر ماه برگزار می‌شود، گفت: درس اخلاق آیت‌الله شاه آبادی در چهارشنبه 14 خردادماه همزمان با رحلت حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد که با استقبال مناسب طلاب، جوانان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

وی در ادامه با بیان این‌که مؤسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج) کاملا مردمی است و از سوی دولت و نهادهای دیگر پشتیبانی نمی‌شود، افزود: ظرح‌های فرهنگی و انفاق ریشه دینی دارد از این رو مردم به این برنامه‌ها اهتمام ویژه‌ای دارند.

مسؤول مؤسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج) یکی از تکالیف اصلی ما در دوران غیبت امام عصر را آشنا کردن مردم با امام زمان(عج) دانست و گفت: با احیای نام حضرت نوعی مبارزه با تفکر بهائیت صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام زنگنه بر ضرورت طراحی نقشه راه فرهنگی مهدوی در جامعه تأکید کرد و افزود: اقدامات مهدوی باید بر اساس نقشه باشد و کارهای ذوقی در این زمینه می‌تواند آسیب زا باشد.

وی با تأکید بر این‌که فرهنگ مهدوی ما برگفته از آیات و روایات است، اظهار کرد: تمام معارفی که از امام زمان مطرح می‌کنیم باید ریشه قرآنی و روایی داشته باشد.

مسؤول مؤسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج) بر ضرورت کار هنری در زمینه مهدویت تأکید کرد و گفت:‌ متأسفانه هنوز در زمینه مهدویت در عرصه فیلم و سینما اتفاق ویژه‌ای نیفتاده است.

حجت‌الاسلام زنگنه با بیان این‌که ما هنوز در زمینه مهدویت الگویی برای خانواده مهدوی ارائه نداده‌ایم، اظهار کرد: در این زمینه باید اقدامات بسیار جدی صورت گیرد.

وی ادامه داد: باید به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که آدم‌های کج اندیش به بهانه مهدویت نتوانند در راستای تفرقه میان کشورهای اسلامی فعالیت کنند.

مسؤول مؤسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج) با اشاره به تولیدات این مؤسسه، بیان کرد:‌ نرم افزار عطر حضور و مدرسه انتظار ویژه کودکان از تولیدات این مؤسسه است.

منبع:رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین