عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۰۱۹
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶
مدیر مدرسه دارالحکمه اصفهان
حجت‌الاسلام نم نبات گفت: مهم ترین ویژگی حضرت علی اکبر (ع)ولایت‌پذیری ایشان است و این موضوع می تواند الگوی نسل جوان باشد که با قرار گرفتن در راه ولایت هیچ گاه از مسیر صحیح منحرف نخواهند شد.
عقیقحجت الاسلام نم نبات در گفتگویی با توجه به ایام ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان اظهار داشت: مهم ترین ویژگی فرزند ارشد امام حسین (ع) ولایت پذیری ایشان است به گونه ای که  به پدر خود به عنوان ولی نگاه می کردند.

وی با بیان اینکه هرگونه موفقیت ایشان به دلیل تبعیت از ولی زمان خود  بود، بیان داشت: در دوران وانفسای کنونی این رفتار نیکو ی حضرت علی اکبر (ع) باید  الگو ی نسل جوان شود به این معنا که برای قرار گرفتن در صراط مستقیم باید تابع ولی فقیه زمان خود باشیم.

مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه اصفهان بیان داشت: اگر جوانان ما خط مشی سیاسی وفکری خود را از ولایت فقیه بگیرند و در ابعاد مختلف پیرو راه ولایت باشند، هیچ گاه دچار انحراف نخواهند شد همانطور که در زمان دفاع مقدس نیز رزمندگان اسلام با پیروی از رهنمودها ی امام خمینی (ره) به پیروزی رسیدند.

وی با اشاره به اینکه جوانان به مقتضای سن خود، سریع تحت تاثر احساسات قرار می گیرند، بیان داشت: این موضوع نشانه آن است که  طلاب ومبلغین در برخورد با نسل جوان باید از تندروی بپرهیزند و با درک شرایط سنی و روحی آنها از رفتارهایی که موجب طرد کردن آنها می شود خودداری کنند.

حجت‌الاسلام نم نبات تصریح کرد: اگر به رفتارهای پیامبر اکرم (ص) با جوانان دقت کنیم متوجه سعه صدر ایشان در برخورد با  آنان خواهیم  شد ، ما نیز با الگوگیری صحیح از این برخوردها می توانیم با رفتارهای صحیح و استدلال های درست احساسات جوانان را به تعقل تبدیل و آنها را به سمت دین جذب کنیم


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین