عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۷۵
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۶
به مناسبت سالروز ورود کاروان اسرا به شام
در توقف كاروان اسراي كربلا از اين شهر حضرت سيده خوله دختر امام حسين (ع) در اثر جراحات سفر به شهادت رسيده و در همين شهر به خاك سپرده شده اند و اكنون مزار ايشان همچون چراغي فروزان به محل زيارت و برگزاري مراسم هاي شيعيان لبنان و خصوصا بعلبك تبديل شده است.
18 روز از زمان اسارت اهل بیت (ع) پس از واقعه عاشورا می گذرد.بیست و هشتم ماه محرم سال 61 هجری قمری بنا بر نقلی مصادف است با ورود اسرای کربلا به شهر بعلبک.

تقویم شیعه، نوشته ی عبدالحسین نیشابوری، رخداد 28 محرم سال 61 ه- ق را این گونه نقل کرده است:

ورود اسرای اهل بیت(ع) به بعلبک

بنا بر نقلی ورود اسرای اهل بیت (ع) به شهر بعلبک و استقبال مردم آن شهر از نیزه‌داران با شکر و سویق (آرد پخته یا بو داده شده) و آذوقه و ... در این روز بوده است، که حضرت ام کلثوم (س) با دیدن این منظره در حق آنان نفرین کردند.

بعلبك ، شهري تاريخي و شيعه نشين است كه كاروان اسراي كربلا از اين شهر تاريخي عبور كرده اند و ماجراي راهب مسيحي ظاهرا در اين شهر اتفاق افتاده است. هم اكنون مسجدي بنام مسجد راس الحسين عليه السلام در بعلبك وجود دارد كه مربوط به همين واقعه مي باشد. در توقف كاروان اسراي كربلا از اين شهر حضرت سيده خوله دختر امام حسين (ع) در اثر جراحات سفر به شهادت رسيده و در همين شهر به خاك سپرده شده اند و اكنون مزار ايشان همچون چراغي فروزان به محل زيارت و برگزاري مراسم هاي شيعيان لبنان و خصوصا بعلبك تبديل شده است.

در بالای کنیبه در ورودی این حرم نوشته شده:« مضمون اين عبارت چنين است: « به بركت وجود ولي امر مسلمين حضرت آيت الله العظمي امام سيد علي حسيني خامنه اي ، و با حمايت نماينده شرعي عمومي ايشان در لبنان، دبير كل حزب الله، حجت الاسلام و المسلمين سيد حسن نصرالله و با تلاش هاي ويژه ايشان ، بازسازي و گسترش و تزئين اين مكان مقدس در سال 1416 ه.ق به نشانه وفاداري به شهداي مقاومت اسلامي و خانواده هاي صالح آنان به اتمام رسيد



در بالای کتیبه در ورودی این حرم نوشته شده:« مضمون اين عبارت چنين است: « به بركت وجود ولي امر مسلمين حضرت آيت الله العظمي امام سيد علي حسيني خامنه اي ، و با حمايت نماينده شرعي عمومي ايشان در لبنان، دبير كل حزب الله، حجت الاسلام و المسلمين سيد حسن نصرالله و با تلاش هاي ويژه ايشان ، بازسازي و گسترش و تزئين اين مكان مقدس در سال 1416 ه.ق به نشانه وفاداري به شهداي مقاومت اسلامي و خانواده هاي صالح آنان به اتمام رسيد








ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
0
8
روحی و نفسی و مالی و اسرتی بفداک یا بنت الحسین
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین