عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۷۰۸
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
نشریه گذرستان به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد رحلت جانگذار امام خمینی (ره) ویژه نامه ای را گرد اورده و به علاقه مندان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تقدیم داشته است.
عقیقدراین ویژه نامه به منظورآشنایی بیشترمخاطبان با ابعاد گوناگون شخصیت امام خمینی (ره) تلاش شده منتخبی ازمیان صدها مقالات مختلف که درباره شناخت ابعاد فکری، فرهنگی، فقهی، فلسفی، عرفانی  امام خمینی در طی سالهای مختلف تهیه شده است، بیش ازصد مقاله انتخاب و به علاقه مندان ارائه گردید.
همچنین گزیده ای ازخاطرات شخصیت های بزرگوار و اندیشمند و نیز نزدیکان امام در قالب خاطرات آنها از منابع مختلف  گرد آوری شده است که در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.
دست اندر کاران نشریه گذرستان با ادای دِین نسبت به معمارکبیرانقلاب اسلامی کوشیده اند  تا بتوانند از طریق ارائه مقالات تحلیلی و توصیفی به نسل جدید ، آنها را با دیدگاه های سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی امام خمینی (ره) بیش از پیش آشنا سازند. در این مسیر شرح مختصری از زندگی نامه امام در کنار نقش آفرینی های آن رهبر دور اندیش در مقاطع حساس تاریخی ایران نیز ارائه شده است.
گذرستان نگاهی دارد به تاثیرات عمیق و شگرف امام خمینی (ره) به عنوان شخصیتی برجسته در تاریخ ایران که هم تاریخ آموز بود و هم تاریخ  ساز، که توانست  میراث گرانبهایی را برای نسل های بعد ازخود برجایی گذارد. از همین رو امام خمینی  نه تنها برای ایرانی ها بلکه برای همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان الگویی عملی شد. .
در ویژه نامه گذرستان تحت عنوان رحلت امام خمینی این موضوع مهم که چگونه ایشان توانست نخستین بار تئوری حکومت اسلامی را در عمل به مورد اجرا بگذارد و دریچه جدیدی را بر روی جهانیان به عنوان ارائه دهنده الگویی تازه از حکومت دینی  را بگشاید  .

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین