عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۶۹۱
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵
غوغای حاج سعید حدادیان و حاج حسین سازور در شب میلاد امام زین العابدین(ع)
علی(ع) عبد خداست، امام حسین(ع) اباعبدالله است، فاطمه زهرا(س) عبد خدا است، پیغمبر(ع) عبد و رسول خداست. یعنی هر چه که دارند، بواسطه عابد بودن و بندگی است. باید آنها را الگو قرار دهیم.
گزارش تصویری

عقیق: مراسم جشن میلاد امام سجاد (ع) در حسینیه موج الحسین با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین اصلانی و مداحی حاج حسین سازور و حاج سعید حدادیان برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام اصلانی؛

*مناجات های خمسه عشر، پانزده مناجات است که از زمان ابوالبشر تا حال کسی نتوانسته است چنین زیبا با خدای خود مناجات کند.

*علی(ع) عبد خداست، امام حسین(ع) اباعبدالله است، فاطمه زهرا(س) عبد خدا است، پیغمبر(ع) عبد و رسول خداست. یعنی هر چه که دارند، بواسطه عابد بودن و بندگی است. باید آنها را الگو قرار دهیم.

*اساس خلقت، محبت و عشق به خدا و اهل بیت(ع) است. این حدیث قدسی است که می فرماید: من گنجی هستم پنهان که کسی مرا نخواهد شناخت. من از خود بر خود جلوه کردم. یعنی عشق بازی بود و در آن عشق بازی، انسان کامل ایجاد شد و عشق خدا در مرتبه اول به خود و بعد به وجود آن انسان کاملی که آیینه تمام نمای جمال و جلال و قدرت و علم حضرت احدیت است.

*عباس(ع) شخصیت ویژه و والایی دارد. مادر بزرگوارشان از زنان بسیار بزرگ و مورد تایید حضرت حق، انتخاب امیرالمومنین(ع) است و فرزندان بزرگی را این مادر پاک و صدیقه تربیت کردند. حضرت عباس(ع) دو زیارت دارند که هر دو پر محتواست.

*این  3بزرگواری که در ایام ولادتشان هستیم، خیلی به گردن ما حق دارند و اگر این 3 بزرگوار و حضرت زینب کبری(س) نبودند، بنی امیه دین را نابود کرده بود.

*امام صادق(ع) کنار قبر حضرت عباس (ع) می روند و در زیارتشان می فرمایند: السلام علیک یا عبد الصالح. همانطور که در شادی آنها شاد و در غمشان غمگین هستیم، عزاداری می کنیم، باید آنها را اسوه و الگو نیز قرار دهید.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین